کد خبر: 183320 - تاریخ: چهارشنبه، 20 فوریه 2019 - 09:53

عضو فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس :

تصویب قانونی در حمایت از افشاگران فساد مالی الزامی است/ ورود ۱۸۰ هزار تن برنج قاچاق در زمان ممنوعیت واردات

عضو فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس با بیان اینکه برخی از عاملان مبارزه با فساد مالی به دلیل وجود سود فراوان در قاچاق با تطمیع و تشویق ساکت می‌شوند تصویب قانونی در حمایت از افشاگران فساد مالی را الزامی دانست.

به گزارش خوبان ، محمدصادق حسنی  با اشاره به طرح افشاگری فساد  متخلفان مالی اظهار کرد: ما در کشور در مبارزه با قاچاق کالا مشکل قانونی نداریم اما در اجرای قانون ضعف‌هایی را به خود دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه درگذشته مفهوم قاچاق تنها به قاچاق مواد مخدر اطلاق می‌شد اما امروزه مفهوم قاچاق کالا بسیار پرحجم و مبارزه با آن نیز بزرگ‌تر شده افزود: درحالی‌که درگذشته قاچاق کالا تنها به جاسازی مواد مخدر آن‌هم به مقدار بسیار کم در داخل کشور دادوستد می‌شد اما امروزه قاچاق مفهوم گسترده‌تری پیداکرده و دایره المعارف نیز مانده است که برای قاچاق ناشی از ورود و خروج کانتینر، کانتینر کالا به کشور چه تعریفی داشته باشد.

ورود ۱۸۰ هزار تن برنج قاچاق در زمان ممنوعیت واردات

عضو فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق بی‌رویه برنج در کشور و لزوم مبارزه با آن گفت: طی چهارماهه گذشته یکی از قاچاقچیان برنج حدود ۲۰ هزار تن برنج را به‌صورت قاچاق وارد انبارهایی در دبی به‌قصد ورود به داخل کشور را داشت و بااینکه ما موردی این قاچاق کننده برنج را تعقیب داشتیم متأسفانه ۱۸۰ هزار تن برنج در زمان ممنوعیت واردات به کشور وارد شد.

تصویب قانونی در حمایت از افشاگران فساد مالی الزامی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تصویب قانونی در جهت حمایت قانونی از افشاگران فساد و قاچاق در مجلس تصریح کرد: بااینکه قوانین خوبی در زمینه افشاگری قاچاق و فساد در کشور وجود دارد اما لازم است قانونی مکمل بر قانون‌های موجود در خصوص افشای فساد و قاچاق و لزوم حمایت قانونی از افشاگران در مجلس به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و قاچاق ریشه در عقاید دینی ما دارد و باید مطابق با فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در برابر متخلفان و مجرمان ایستاد خاطرنشان کرد: افشاگری فساد و قاچاق در کشور مستلزم تصویب قانون است اما باید قبول کنیم متأسفانه در نهی از منکرها در جامعه کمی فاصله گرفته‌ایم درحالی‌که اگر من فساد و یا قاچاقی را در کشور مشاهده می‌کنم موظف هستم مطابق با دستورات الهی آن را به مرجعی گزارش کرده و مانع از اشاعه آن شوم.

سکوت برخی عاملان مبارزه با فساد مالی به دلیل وجود سود فراوان در قاچاق

حسنی با بیان اینکه سود ناشی از رانت در قاچاق و فساد مالی در داخل کشور بسیار زیاد است و برخی از کسانی که در این بخش تلاش می‌کنند با تطمیع و تشویق بر اساس رابطه‌هایی که در لو دادن شکل می‌گیرد، ساکت می‌شوند گفت: بسیاری از قاچاق‌های صورت گرفته در داخل کشور به‌گونه‌ای صورت می‌گیرند که انگار قانونی هستند و همان‌طور که به آن اشاره شد ورود ۱۸۰ هزار تن برنج در کشور به‌صورت قاچاق، گواه بر این مدعاست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افشاگری فساد در کشور مستلزم تصویب قانون است اما الزامی برای در نظر گرفتن مشوق‌های مالی نیست تصریح کرد: حمایت قانونی از افشاگران فساد نباید الزاماً همراه با در نظر گرفتن مشوق‌هایی باشد درحالی‌که اگر برای افشا گران فساد مشوق‌هایی در نظر بگیریم بسیار خوب است اما تأکید بر این است در راستای فریضه نهی از منکر هر ایرانی بر مبنای اعتقادات خود در برابر فساد و قاچاق بایستد.

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads