کد خبر: 183266 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 فوریه 2019 - 09:44

معاون استاندار گیلان:

معضل ترافیک با تقویت حمل و نقل عمومی رفع می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ترافیک را چالشی بزرگ در سطح شهرها دانست و تقویت حمل و نقل عمومی را امری ضروری برای رفع این معضل خواند

به گزارش خوبان ، علی اوسط اکبری مقدم در دهمین جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به اینکه گیلان علیرغم وسعت جغرافیایی کم دارای تراکم جمعیت بسیار بالایی است، افزود: گسترش محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از شاخص های توسعه در دنیا مطرح است و تصادف موتورسیکلت ها در جاده‌های درون و برون شهری آمار بالایی دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راهور در حوزه آموزش‌های همگانی به ویژه برای عابران پیاده و موتورسواران انجام شده است. 
وی با اشاره به اینکه در ده ماه سال گذشته و امسال به ترتیب ۵۵۹ و ۵۳۱ نفر در جاده های گیلان جان باختند، افزود: این آمار حکایت از کاهش پنج درصدی تلفات جاده ای و اثربخش بودن آموزش ها دارد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آموزش را باید از سطوح بسیار پایین آغاز کنیم، تصریح کرد: جامعه باید به سمتی برود که مردم در ایمنی راه‌ها مشارکت داشته باشند. 
وی با اشاره به شناسایی بالغ بر ۹۰ نقطه حادثه خیز در گیلان، اظهار داشت: تعدادی از این نقاط اصلاح شد و برخی نیز در دست اصلاح هستند. 
اکبری مقدم یادآور شد: سایر نقاط حادثه خیز نیز باید شناسایی و اصلاح شوند تا آمار تصادفات جاده ای به حداقل برسد. 
وی نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی گیلان را اقدامی تاثیرگذار دانست و گفت: این قبیل کنترل ها می تواند نقش پیشگیرانه ایفا کند. 
وی با بیان اینکه در استان گیلان به دلیل وسعت جنگل ها و زمین های زراعی محدودیت های خاصی برای افزایش خطوط ارتباطی وجود دارد، گفت: این مسئله موجب چالش های فنی شده که در تصادفات جاده ای نقش زیادی را ایفا می کنند. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به وضعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص شهر رشت، افزود: ترافیک به بزرگترین چالش این شهر مبدل شده است. 
وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده از آزاد راه قزوین – رشت عنوان کرد: تکمیل آزادراه موجب افزایش چشمگیر حجم خودروهای ورودی به استان و در نتیجه تشدید ترافیک در شهر رشت به عنوان مرکز گیلان می شود. 
اکبری مقدم احداث کمربندی در سطح شهر را راهکاری برای تسهیل تردد خودروها معرفی کرد و افزود: می توان با کمک وزارت کشور رینگ های درون شهری در رشت تعبیه کرد تا قسمتی از معضل ترافیک برطرف گردد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی و تعداد اندک اتوبوس هایی که جهت تردد در سطح شهرهای رشت، لاهیجان، انزلی و لنگرود مورد استفاده قرار گیرند را از دیگر موارد تاثیرگذار بر حجم بالای ترافیک در این شهرها برشمرد و بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads