کد خبر: 183220 - تاریخ: دوشنبه، 18 فوریه 2019 - 14:51

در آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان مطرح شد:

خمام از پتانسیل‌های بالایی در زمینه علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی برخوردار است

سرپرست بخشداری خمام گفت: خمام از پتانسیل‌های بالایی در زمینه علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی برخوردار است.

به گزارش خوبان خبر؛ سرپرست بخشداری خمام در آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان در روستای اشکیک خمام  گفت: جشنواره جابربن حیان به منظور شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار می شود و در تعمیق فرهنگ پژوهش و تحقیق نقش بسزایی دارد.

رضا مهدی با اشاره به اینکه جشنواره جابربن‌حیان به افزایش معلومات دانش‌آموزان کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر آموزش با پژوهش تلفیق شود و هر گونه یادگیری همراه با پژوهش باشد یادگیری ماندگار بوده و آموخته‌های دانش‌آموزان برای همیشه در ذهن آنها باقی می‌ماند و می‌تواند در زندگی آینده آنان نیز به کار آید.

وی گفت: تقویت مهارت زندگی دانش‌آموزان یکی از ویژگی‌های جشنواره جابر‌بن‌حیان است.

سرپرست بخشداری خمام پژوهش را از عالی ترین و پیچیده ترین جلوه های اندیشه انسان دانست و گفت: موضوع پژوهش از جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت برخوردار است.

رضا مهدی در پایان گفت: خمام از پتانسیل‌های بالایی در زمینه علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی برخوردار است،

رئیس آموزش و پرورش خمام نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه آموزش ابتدایی مورد نظر است اجرای پروژه جابربن حیان است.

محمود کنعانی با اشاره به اینکه  یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که توجه ویژه ای را در نظام آموزشی به خود معطوف کرده است. افزود: اید تلاش کنیم جشنواره جابربن حیان از شکل نمایشی خارج شود و فرزندان را با طبیعت آشنا کنیم.

وی از شرکت ۹۷ درصدی دانش آموزان ابتدایی منطقه در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: امسال ۲۵۲ آثار با مشارکت ۸۰۰ دانش آموز از ۴۰ واحد آموزشی مقطع ابتدایی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش خمام نقاط قوت این جشنواره را شامل آشنا کردن دانش‌آموزان با علم و فناوری و همچنین نقش‌پذیر کردن دانش‌آموزان در ابعاد مختلف برشمرد.

 معاون آموزشی ابتدایی اداره  کل آموزش وپرورش استان گیلان دراین مراسم گفت : جشنواره جابربن حیان یک طرح پژوهشی و علمی در راستای  برنامه ریزی  سند تحول بنیادی می باشد.

 نرگس دستیار  برگزاری این جشنواره را از اهداف سند تحول بنیادی دانست ، که دانش آموزان را ازحافظه محوری به مهارت محوری سوق می دهد. 

 وی با اشاره به اینکه رکن این جشنواره حضور اولیا همراه با دانش آموز می باشد،اظهار داشت :استان گیلان در تابستان ۹۸ میزبان کشوری جشنواره جابربن حیان می باشد.

 

انتهای پیام/۳۲۳۲۲

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads