کد خبر: 183206 - تاریخ: دوشنبه، 18 فوریه 2019 - 09:12

تراموا در رشت ۳ سال دیگر راه‌اندازی می‌شود/وجود تاکسی‌های مازاد بر ظرفیت در رشت

در جلسه شورای شهر رشت که با حضور مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور برگزار شد احداث و راه‌اندازی تراموا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رشت مطرح شد که طبق گفته مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور سه سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خوبان ؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت روز گذشته  در جلسه شورای این شهر در ساختمان شورا در خیابان سعدی رشت با اشاره به اینکه رشت فعلی میراث دار مشکلات باقی‌مانده از گذشته است اظهار کرد: به‌واسطه مشکلاتی که در حوزه حمل‌ونقل رشت مطرح است بحث تراموا از دیرباز به‌عنوان یکی از مطالبات رشت به‌عنوان شهر توریستی مطرح بوده است.

سید امیرحسین علوی با اشاره به حضور مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور در صحن شورای رشت گفت: امیدواریم در این نشست تصمیمات خوبی برای راه‌اندازی تراموا در رشت برای شهروندان رقم بخورد.

تراموا در رشت سه سال دیگر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور نیز با حضور در جلسه صحن شورای شهر رشت اظهار کرد: در وزارت کشور به بنده می‌گفتند که شهر رشت صاحب ندارد و منتظر بمانیم تا پس از انتخاب شهردار در این شهر حضور پیدا کنیم.

پوریا محمدیان با تأکید بر اینکه ترافیک رشت با جمعیتی بالغ‌بر هفت‌صد هزار نفر شبیه ترافیک تهران است افزود: رشت در برخی از بخش‌ها با عقب‌ماندگی فراوانی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه رشت دارای تاکسی مازاد بر ظرفیت است گفت: پیگیری‌های مبنی بر ورود تاکسی به رشت از منطقه آزاد انجام‌شده بود اما تاکنون  این موضوع ابتر باقی‌مانده است.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌هایی که امروز در حوزه حمل‌ونقل ترافیک رشت مطرح شد رضایت‌بخش است اظهار کرد: در بازدید هفت‌ساعته امروز از طرح‌های ترافیکی رشت چند نکته برجسته مشاهده شد که می‌تواند به‌عنوان الگو برای شهرهای دیگر کشور مطرح شود.

محمدیان با بیان اینکه راه‌اندازی تراموا در رشت در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از دو سال و نیم به طول می‌انجامد افزود: چنانچه مشکلی در اجرای این طرح ایجاد نشود در خوش‌بینانه‌ترین حالت طی سه سال آینده تراموا در رشت راه‌اندازی می‌شود.

نخستین قطار کشور در رشت راه‌اندازی شده بود

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک رشت نیز با خیرمقدم به مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور اظهار کرد: مردمان رشت به میزبانی معروف هستند و از میهمان خود نیز انتظار مهربانی دارند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه نخستین قطار کشور در رشت راه‌اندازی شده بود افزود: مردم رشت شایسته داشتن بهترین‌ها هستند و به این لحاظ تقاضا داریم در اجرای سیستم‌های انبوه بر در رشت مساعدت‌های لازم انجام شود.

وی با مخاطب قرار دادن مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور بیان کرد: انتظار داریم که به رشت با نگاهی همچون شهر زادگاه خود مساعدت داشته و در رفع مشکلات حوزه ترافیک با مردمان این شهر همراهی کنید.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads