کد خبر: 183148 - تاریخ: یکشنبه، 17 فوریه 2019 - 18:43

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور مطرح کرد

تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت بعد از ۳ سال

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با تأکید بر اینکه حدود سه سال درگیر تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت بودیم گفت: پس از پیگیری‌های فراوان طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت به تصویب رسید.

به گزارش خوبان، پوریا محمدیان یزدی ظهر امروز با حضور در جلسه صحن شورای شهر در خیابان سعدی اظهار کرد: در وزارت کشور به بنده می‌گفتند که شهر رشت صاحب ندارد و منتظر بمانیم تا پس از انتخاب شهردار در این شهر حضور پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حدود سه سال درگیر تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت بودیم افزود: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک رشت سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار اسبق رشت بسیار پیگیر امور بودند و پس از پیگیری‌های فراوان طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت به تصویب رسید.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور به برخی از قوانین بالادستی در تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس تصویب طرح جامع برخی از مباحث به‌طور اتوماتیک شامل حال شهر می‌شود.

محمدیان با تأکید بر اینکه ترافیک رشت با جمعیتی بالغ‌بر هفت‌صد هزار نفر شبیه ترافیک تهران است بیان کرد: رشت در برخی از بخش‌ها با عقب‌ماندگی فراوانی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه رشت دارای تاکسی مازاد بر ظرفیت است گفت: پیگیری‌های مبنی بر ورود تاکسی به رشت از منطقه آزاد انجام‌شده بود اما تاکنون  این موضوع ابتر باقی‌مانده است.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با اشاره به مقوله ایجاد حمل‌ونقل پاک تصریح کرد: این مهم باید در اجرای طرح‌های ترافیکی موردتوجه باشد، در حال حاضر پیاده راه رشت به‌عنوان یک سمبل برای شهرهای دیگر کشور مطرح بود اما متأسفانه فضای مکث برای این محدوده از شهر رشت در نظر گرفته نشده است‌.

محمدیان به مرکز کنترل ترافیک رشت اشاره کرد و افزود: مرکز کنترل ترافیک به‌عنوان چشم شهر محسوب می‌شود و مرکز کنترل ترافیک رشت نیازمند ارتقا است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که امروز در حوزه حمل‌ونقل ترافیک رشت مطرح شد رضایت‌بخش است اظهار کرد: در بازدید هفت‌ساعته امروز از طرح‌های ترافیکی رشت چند نکته برجسته مشاهده شد که می‌تواند به‌عنوان الگو برای شهرهای دیگر کشور مطرح شود.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با بیان اینکه راه‌اندازی تراموا در رشت در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از دو سال و نیم به طول می‌انجامد خاطرنشان کرد: چنانچه مشکلی در اجرای این طرح ایجاد نشود در خوش‌بینانه‌ترین حالت طی سه سال آینده تراموا در رشت راه‌اندازی می‌شود.

محمدیان به اشاره به اینکه اجرای بی آر تی در رشت نیز باید موردتوجه باشد تصریح کرد: با شرایط ترافیکی که در رشت حاکم است باید نسبت به کنترل وضعیت ترافیکی اقدام کرده و با توجه به مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده برای راه‌اندازی تراموا باید به ایجاد سیستم‌های انبوه‌بر دیگر ازجمله بی آر تی  در رشت توجه شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads