کد خبر: 183061 - تاریخ: جمعه، 15 فوریه 2019 - 11:33

نماینده رشت در مجلس:

وزارت کشور وضعیت شهردار رشت را هرچه سریعتر مشخص کند

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیفی شهرداری رشت، تاکید کرد: وزارت کشور هرچه سریعتر وضعیت شهردار رشت را مشخص کند.

به گزارش خوبان، محمدصادق حسنی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تأخیر در انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و افزود: براساس قانون بنده به عنوان نماینده مردم رشت در مجلس حق دخالت در کار شورای شهر را ندارم اما به دلیل عدم تعیین تکلیف شهردار، شخص وزیر را برای هرگونه اتفاق و خللی که در این راستا در شهر رشت رخ دهد مسئول می دانم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید تکلیف شهردار رشت را مشخص کند، تصریح‌کرد: وزیر کشور باید پاسخگو باشد با توجه به نزدیکی عید نوروز و ورود مسافران نوروزی به شهر رشت تعیین تکلیف شهردار این شهر باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

حسنی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه عملکرد سازمان برنامه و بودجه با توجه به ریاست یک گیلانی و همچنین استانداری گیلان، اظهارکرد: عملکرد سازمان‌ها و افراد باید با توجه به شرایط کشور ارزیابی شود اما آنچه که می‌توان درباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و محمدباقر نوبخت بیان کرد این بوده که تلاش خود را در راستای توسعه و پیشرفت انجام داده است.

وی به تلاش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط کشور و استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به وضعیت ایجاد شده مدیریت این شرایط سخت است.  

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عملکرد مثبت استاندر گیلان، بیان کرد: وی در راستای توسعه و رونق بخش‌های مختلف استان گیلان مشورت پذیر است البته هنوز تا رسیدن  شرایط مطلوب فاصله داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت برنج گیلان، افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، برنج باید حداقل کیلویی ۱۸ هزار تومان از کشاورز خریداری شود تا جوابگوی هزینه‌های انجام شده را بدهد.

حسنی  ادامه داد: ۷۰ درصد برنج‌های ایرانی بازار دارای ناخالصی بوده و متاسفانه درحال حاضر برنج گیلان با سایر ارقام بی کیفیت این محصول مخلوط می‌شود، که برای مصرف کنندگان چندان مطلوب نیست.

وی خواستار بازنگری در طرح‌های هادی روستایی شد و گفت: براساس قانون هر ۱۰ سال یکبار باید طرح هادی بازنگری شود، اما متاسفانه به این امر توجه چندانی نشده است.

کد خبر 4542315

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads