کد خبر: 182903 - تاریخ: دوشنبه، 11 فوریه 2019 - 17:51

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

بعد از ۷۰ سال مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر گیلان افتتاح می‌شود

مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: بعد از ۷۰ سال مردم گیلان از خدمات مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خوبان، نقل از شبستان، «مهدی ولی‌پور» در افتتاح همزمان هشت خانه هلال که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: ایران جزء ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است و از ۴۰ حادثه طبیعی که در جهان شناخته شده، ۳۸ مورد آن در کشور ما رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه از ۳۸ مورد حادثه مذکور ۳۰ حادثه در استان گیلان ثبت شده است، افزود: تاسف‌بارترین حادثه در گیلان زلزله رودبار بود.

وی با بیان اینکه مردم خط اول برخورد با حوادث هستند، گفت: تمام عوامل دست به دست هم داد تا طرح خانه‌های هلال روستایی در استان گیلان کلید خورد.

ولی‌پور با بیان اینکه خانه‌های هلال بر اساس یک برنامه پنج ساله با اولویت مراکز دهستان‌ها و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار انجام می‌شود، تصریح کرد: خانه هلال ماکت کوچکی از شعب شهرستانی جمعیت هلال احمر است که در روستاها با هدف آموزش و جذب مردم احداث می‌شود.

وی، ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از اهداف خانه‌های هلال دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه کاهش ناشی از حوادث با آموزش شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: از بین شهرستان‌های گیلان، صومعه‌سرا با دارا بودن ۲۴ خانه هلال رتبه نخست را دارد.

ولی‌پور با بیان اینکه بعد از ۷۰ سال مردم گیلان از خدمات مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: در همه استان‌های این مراکز فعال بود متاسفانه در استان گیلان به دلایل مختلف شگل نگرفته بود که با تهیه ساختمان و تجمیع خدمات توانبخشی و درمانی و دارویی، خدمات به صورت بهینه به مردم استان در شهرستان رشت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری با تجهیز این مرکز، خدمات رسانی به مردم آغاز می‌شود، افزود: به عنوان بیست و نهمین استان به مرکز راه‌اندازی هوایی مجهز می‌شویم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads