کد خبر: 18280 - تاریخ: جمعه، 8 فوریه 2013 - 11:33

رهبر انقلاب اهداف آمریکا از پیشنهاد مذاکره را افشا کردند

خوبان خبر: حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه در آينده با مردم درباره اين بد اخلاقي ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، اين بداخلاقي ها را كه در برخي عرصه ها و صحنه ها ديده شد كنار بگذارند و همچون ملت يكدل و مصمم و همزبان باشند.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه) در ديدار فرماندهان، مسئولین و ديگر پرسنل نيروي هوايي ارتش، استمرار فشارهاي گوناگون و تهديدات 34 ساله امريكا را همزمان با سخنان مسئولان اين كشور درباره آمادگي براي مذاكره با ايران را نشان دهنده فقدان حسن نيت امريكايي ها دانستند و با اشاره به هوشياري و مرعوب نشدن ملت ايران در مقابل حركتهاي حيله گيرانه تأكيد كردند: ملت عزيز، بصير و پر استقامت ايران روز 22 بهمن متحد و كوبنده به ميدان مي آيد و در حركتي ملي و انقلابي، بار ديگر توطئه دشمن را براي جدا رهبر انقلاب با انتقاد از عده اي ساده لوح يا داراي غرض كه از پيشنهاد امريكا ابراز خوشحالي مي كنند افزودند: مذاكره با امريكا مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنها در 60 سال اخير به هيچيك از وعده هاي خود عمل نكرده اند. كردن مردم از نظام و انقلاب، ناكام مي سازد.

اين ديدار همزمان با سالروز بيعت تاريخي جمعي از همافران نيروي هوايي ارتش با امام خميني(ره) در نوزدهم بهمن سال 1357 برگزار شد.

رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظيم جايگاه كنوني ملت ايران با 34 سال قبل خاطرنشان كردند: مردم ايران در اين 3 دهه، به ملتهاي ديگر آموختند كه مي توان و بايد در مقابل سلطه بيگانگان ايستاد و با توكل به خدا، حركت مستقل، پيشتاز و سرافرازانه را ادامه داد.

حضرت آيت الله خامنه اي روزهاي دهه فجر را فرصت مناسبي براي ارزيابي حركت 34 ساله نظام و ملت در عرصه هاي مختلف برشمردند و افزودند: اين نگاه نشان خواهد داد كه راه آينده را چگونه انتخاب كنيم و چگونه بپيماييم.

رهبر انقلاب توطئه هاي مختلف دشمنان از جمله كودتا، تحريك نظامي،‌حمايت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهاي مضاعف امپراطوري خبيث رسانه اي و تحريم هاي شديد و روزافزون را يادآوري كردند و افزودند: آنها در سه دهه اخير هرچه در چنته داشته اند بكار گرفته اند تا ملت را نااميد و به اسلام و جمهوري اسلامي بدبين كنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهي، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.

ايشان با اشاره به سخنان بعضي از مسئولين امريكايي مبني بر تشديد تحريم ها براي رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامي تأكيد كردند: ملت، هميشه و بخصوص در راهپيمايي 22 بهمن هر سال،‌ جواب اين حرفها را داده است و امسال نيز خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه اي بصيرت و بيداري را رمز موفقيت در مقابل بيگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشياري و بصيرت عمومي، دست امريكايي ها و صهيونيستها ايشان افزودند: هركسي بخواهد سلطه امريكا را مجدداً برقرار كند و براي جلب رضايت امريكايي ها از منافع ملي، پيشرفت كشور و استقلال ملي صرفنظر كند ملت گريبان او را مي گيرد و بنده هم اگر خلاف اين خواست عمومي حركت كنم مورد اعتراض مردم واقع مي شوم. را در هر حركتي، بخوبي مي خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا
نمي شوند و اين واقعيت، حُسن عظيم ملي است.

رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مكرر آمادگي براي مذاكره با ايران در سخنان اخير مقامات امريكا افزودند: اين حرف البته تازگي ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تكرار كرده اند و ملت ايران در هر بار با توجه به اقدامات عملي امريكايي ها، درباره سخنان آنها قضاوت كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان امريكايي ها مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است خاطرنشان كردند: توپ در زمين شماست. چرا كه شما بايد پاسخگو باشيد كه آيا سخن گفتن از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد، ‌اصولاً معنايي دارد؟

ايشان افزودند: مذاكره براي اثبات حسن نيت است، شما از سر سوءنيت دهها كار انجام مي دهيد و بعد به زبان مي گوييد مذاكره! آيا ملت ايران مي تواند باور كند كه شما حسن نيت داريد؟
رهبر انقلاب در ريشه يابي علت طرح پيشنهاد مذاكره از جانب امريكايي ها گفتند: ما البته نياز آنها به مذاكره را درك مي كنيم چون سياست خاورميانه اي امريكاييها دچار شكست شده و آنها براي ترميم اين شكست نياز دارند برگ برنده اي رو كنند.

ايشان كشاندن جمهوري اسلاميِ انقلابيِ مردمي به پاي ميز مذاكره را برگ برنده مورد نياز امريكايي ها خواندند و افزودند: آنها مي خواهند به دنيا بگويند حسن نيت دارند اما كسي حسن نيتي نمي بيند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشنهاد 4 سال قبل امريكا براي مذاكره خاطرنشان كردند: همان موقع تأكيد شد كه ما پيش داوري و قضاوت نمي كنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم اما در اين چهار سال جز ادامه توطئه ها، كمك به فتنه گران و حمايت از تروريستهايي كه دانشمندان ملت ايران را ترور كردند چيزي مشاهده نشد.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شما به قول حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي زنم: پيشنهاد مذاكره وقتي معنا دارد كه طرف حسن نيت خود را نشان دهد. خودتان تحريم هاي فلج كننده مي گذاريد تا ملت را فلج كنيد آيا اين نشان
دهنده حسن نيت است يا سوء نيت؟

رهبر انقلاب افزودند: مذاكره هنگامي معنا پيدا مي كند كه دو طرف با حسن نيت، با شرايط برابر و بدون قصد فريب گفتگو كنند به همين علت «مذاكره براي مذاكره»، «مذاكره به صورت تاكتيكي» و پيشنهاد مذاكره براي فروختن ژست ابرقدرتي به دنيا، حركتي حيله گرانه است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي زنم: پيشنهاد مذاكره وقتي معنا دارد كه طرف حسن نيت خود را نشان دهد.

ايشان به امريكايي ها خاطرنشان كردند: اسلحه را مقابل ملت ايران مي گيريد و مي گوييد يا مذاكره يا شليك مي كنيم! اما بدانيد فشار و مذاكره با هم سازگار نيست و ملت مرعوب اين چيزها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با انتقاد از عده اي ساده لوح يا داراي غرض كه از پيشنهاد امريكا ابراز خوشحالي مي كنند افزودند: مذاكره با امريكا مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنها در 60 سال اخير به هيچيك از وعده هاي خود عمل نكرده اند.

سازماندهي كودتاي 28 مرداد عليه دكتر مصدق آن هم در حاليكه او به امريكاييها اعتماد كرده بود و حمايت مستمر از حكومت ظالمانه و مستبد پهلوي، دو نمونه اي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين رفتار امريكايي ها در قبال ايرانيان، مورد اشاره قرار دادند.

ايشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه اي، مسئولان از روي خوش بيني به امريكاييها اعتماد كردند رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشنهاد 4 سال قبل امريكا براي مذاكره خاطرنشان كردند: همان موقع تأكيد شد كه ما پيش داوري و قضاوت نمي كنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم اما در اين چهار سال جز ادامه توطئه ها، كمك به فتنه گران و حمايت از تروريستهايي كه دانشمندان ملت ايران را ترور كردند چيزي مشاهده نشد. اما آنها ايران را محور
شرارت خواندند و به ملت ايران اهانتي بزرگ كردند.

رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به اين سوابق و با توجه به واقعيات، تأكيد مي كنيم مذاكره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمي كند كه زير فشار و تهديد با تهديد كننده مذاكره كند.

حضرت آيت الله خامنه اي ملت ايران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر كشوري كه عليه ايران توطئه نداشته است مذاكره و ارتباط داشته ايم و اين مسئله را در خدمت منافع ملي مي دانيم.

رهبر انقلاب، حركت عظيم مردم ايران را حركتي در جهت تأمين منافع «ايران، امت اسلامي و جامعه بشري» خواندند و افزودند: اين ملت به ياري حق، امت اسلامي را به اوج افتخار مي رساند.

ايشان حفظ بصيرت و اتحاد را زمينه ساز ادامه عزت و پيشرفت ملي دانستند و با انتقاد از برخي بداخلاقي هاي اخير افزودند: مسئولان بايد مصالح كشور را حفظ كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه در آينده با مردم درباره اين بد اخلاقي ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، اين بداخلاقي ها را كه در برخي عرصه ها و صحنه ها ديده شد كنار بگذارند و همچون ملت يكدل و مصمم و همزبان باشند.

فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنانشان، ساخت جنگنده، انواع هواپيما و تجهيزات پيشرفته در نيروي هوايي ارتش را نشان دهنده شكوفايي جريان عظيم استعداد، عشق و ابتكار در سراسر كشور از جمله در نيروهاي مسلح دانستند و افزودند: شما تبليغات سلطه گران را درباره ناتواني ملتها براي ايستادن روي پاي خود، در هم شكستيد.

در ابتداي اين ديدار اميرسرتيپ خلبان شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش ضمن گراميداشت نوزدهم بهمن، سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني (ره)، گزارشي از توانمنديهاي داخلي و پيشرفت هاي نيروي هوايي بيان كرد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads