کد خبر: 182717 - تاریخ: یکشنبه، 10 فوریه 2019 - 13:01

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

۲۱ سامانه نظارت تصویری در محورهای شریانی گیلان نصب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ در راستای ارتقاء سطح ایمنی و نظارت بهینه بر تردد وسائط نقلیه ۲۱ سامانه نظارت تصویری در محورهای شریانی گیلان نصب شد.

به گزارش خوبان، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت: با توجه به اهمیت محورهای شریانی گیلان به عنوان استانی گردشگرپذیر و در راستای نظارت بهینه بر تردد کاربران جاده‌ها و وسائط نقلیه تاکنون ۲۱ سامانه نظارت تصویری در سطح جاده‌های اصلی استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در مورد نصب و راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌های این استان نیز عنوان کرد: با احتساب اقداماتی که در سال ۹۷ توسط این اداره کل انجام شد در حال حاضر تعداد این‌گونه از سامانه‌ها در محورهای گیلان به ۵۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

نازک‌کار نصب و راه‌اندازی ۴۲ سامانه ترددشماری برخط با هدف مدیریت بهتر راه‌ها در استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ این سامانه اطلاعاتی مانند تعداد خودروهای عبوری، میانگین بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه و یا فواصل میان خودروها را ارائه می‌دهد.

وی استان گیلان را از جهات گوناگون دارای موقعیتی ویژه و ممتاز در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و تصریح کرد: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب، موقعیت توریستی و گردشگری، تراکم نسبی بالای جمعیت و نزدیکی شهرها و روستاها از جمله این ویژگی‌ها هستند.

نازک‌کار فواصل کم مراکز جمعیتی در گیلان و به اصطلاح تراکم شهرها را از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این استان اعلام کرد و اظهار داشت: مدیریت راه‌ها در استان گیلان به دلیل دارا بودن ۱۴ هزار و ۷۱۱ کیلومتر مربع وسعت و با جمعیت ۲٫۵ میلیون نفری آن بسیار ویژه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان آموزش فعالان حوزه ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌‌ای را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ کاهش میزان تصادفات جاده‌ای از جمله فواید ارائه این آموزش‌ها است که تاکنون با هدف افزایش دانش عمومی و حرفه‌ای و ارتقاء ایمنی فعالان این بخش انجام شده است.

وی ارتقاء ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری را از اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خواند و افزود:‌ در حال حاضر این ناوگان سهم ناچیزی از تخلفات ثبت شده را به خود اختصاص داده به طوری‌که سهم تصادفات و تلفات آن در مقایسه با سایر گروههای خودرویی بسیار پایین‌تر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اثربخشی آموزش‌های ارائه شده به دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل استان را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تاکنون ۳۷ هزار و ۳۳۹ از شاغلان حوزه حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads