کد خبر: 182712 - تاریخ: یکشنبه، 10 فوریه 2019 - 09:22

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان:

شهروندان فریب فروشندگان لوازم خانگی دوره‌گرد را نخورند

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: شهروندان مراقب فروشندگان دوره‌گردی که به بهانه‌های مختلف مدعی فروش لوازم خانگی اصلی و زیر قیمت بازار هستند، باشند.

به گزارش خوبان، سر هنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: اخیرا چند مورد کلاهبرداری در پوشش فروش لوازم خانگی اصلی و زیر قیمت گزارش شده که لازم است همشهریان با هوشیاری و توجه بیشتر به هشدارها و آموزش‌های پلیس، زمینه سوء‌استفاده این افراد سود‌جو را فراهم نکنند.

این مقام انتظامی افزود: جدیدا مواردی گزارش شده که افرادی در اطراف پایانه‌های مسافربری بین شهری و فرودگاه با شگردهای کلامی و زبان بازی، خود را مسافر غیربومی و عازم سفر به خارج از کشور معرفی و حتی برای جلب اعتماد بیشتر، بلیت سفرشان را نیز نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: این افراد پس از جلب توجه شهروندان، تعدادی بسته لوازم‌خانگی با برند‌های معتبر و معروف را به آنها نشان داده و با این ادعا که قصد مسافرت دارند و یا کالا‌ها را برای دوستان خود آورده و با توجه به کمبود وقت، مجبور به برگشت به وطن خود هستند، سعی می‌کنند کالا‌ها را که به ظاهر پلمپ هستند با قیمت مناسبی به فروش برسانند.

سرپرست معاونت اجتماعی گیلان ضمن درخواست از شهروندان برای خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز از فروشگاه‌های معتبر افزود: این افراد سودجو از طمع‌ورزی و سادگی برخی شهروندان سوءاستفاده کرده و بسته‌های خود را با قیمتی که بسیار پایین و مناسب برای خریداری می‌باشد فروخته و بلافاصله محل را ترک می‌کنند.

سرهنگ رسول‌زاده فرساد تصریح کرد: شهروندانی که اقدام به خرید از این افراد کرده‌اند پس از مراجعه به منزل و باز کردن بسته‌ها متوجه شده‌اند که داخل بسته‌ها، کالاهای تقلبی و حتی ماکت لوازم خانگی قرار دارد.

این مقام انتظامی گفت: با اندکی توجه و زیرکی می‌توان از افتادن به دام افراد کلاهبردار گریخت و از ضرر و زیان مالی به اقتصاد خانواده‌ها، جلوگیری کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست تا ضمن توجه به نکات آموزشی و هشدار‌های انتظامی، خود را در برابر فریب کلاهبرداران بیمه کرده و در صورت مواجهه با چنین مواردی، مراتب را ازطریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ با پلیس در‌میان بگذارند.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads