کد خبر: 182613 - تاریخ: جمعه، 8 فوریه 2019 - 10:13

دادستان کل کشور:

مدیریت جهادی راهکار برون رفت از وضعیت اقتصادی امروز است

دادستان کل کشور تنها راه برون رفت ازمشکلات اقتصادی را مدیریت جهادی دانست، گفت: دشمن باقدرت در این حوزه حضور دارد لذا مدیران باید با درک شرایط در راستای بهبود وضعیت اقتصادی گام بردارند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر در جلسه‌ای رئیس قوه قضاییه به دادستان‌های کل کشور برای برخورد با موضوع گرانی مأموریت ویژه‌ای داده‌اند، اظهارکرد: براین اساس مقرر شد که دادستان‌ها برخورد قاطع با این موضوع داشته باشند.

وی در ادامه برخورد با گرانی و همچنین مجازات افرادی که برخلاف مقررات عمل می‌کنند را در حوزه کاری قوه قضاییه نداست و گفت: قوه قضاییه به موضوع مفاسد اقتصادی، قاچاق سازمان یافته و یا مواردی از این دست می پردازد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما نیز برای حمایت و پشتیبانی از دولت در برخورد با مفسدان اقتصادی وارد عمل شده‌ایم.

بخشی از وضعیت اقتصادی کشور مربوط به عوامل داخلی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه براساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد دستگاه قضا نیز در کنار سازمان تعزیرات حکومتی و صنعت معدن و تجارت و سایر نهادهای مربوطه به نحوه توزیع کالا و همچنین نیاز مردم در زمینه کالاهای اساسی نظارت داشته باشد، افزود: به همین منظور رئیس قوه قضاییه سیاست‌های کلی در این مورد را به دادستان‌های کل کشور ابلاغ کرده است.

وی تأکیدکرد: دادستان‌های کل کشور باید در راستای اجرای این سیاست‌ها برخورد قاطع با پدیده گران فروشی و ایجاد اخلال در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز داشته و با تعزیرات حکومتی و سازمان صمت همکاری کنند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، آن را ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست و گفت: بخشی از شرایط اقتصادی کشور مربوط به برنامه‌ریزی دشمنان، تحریم و فشارهای ناجوانمردانه بر ملت و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مسئولان در این زمینه نمی توانند اقدامی انجام دهند.

وضعیت اقتصادی امروز ناشی از مدیریت نادرست در برخی از دستگاه‌ها استوی با بیان اینکه بخش دیگر وضعیت اقتصادی امروز ناشی از مدیریت نادرست در برخی از دستگاه‌ها است، ادامه داد: در این میان عده‌ای برای رسیدن به منافع خود سبب ایجاد آشفتگی در بازار شده و یا احیاناً در تولید و توزیع اخلال ایجاد می‌کند که این نیز ناشی از ضعف در نظارت بوده که با پیگیری‌های قضایی تا حدودی برطرف شده است.

دادستان کل کشور به وجود برخی کمبودها در حوزه قانونی در دستگاه‌های اجرایی برای برخورد با تخلفات اشاره‌کرد و افزود: با سازمان تعزیرات حکومتی در این‌باره صحبت شده که در همه کشور دادستان‌ها و در مراکز غیرشهرستانی نیز جانشین دادستانی به این امر رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات ما در شرایط فعلی اقتصادی مدیریت جهادی از سوی مسئولان است، گفت: در حال حاضر شرایط کشور به نحوی نیست که با مدیریت عادی بتوان آن را اداره کرد لذت نیازمند مدیریت جهادی از سوی مسئولان ارشد و کارگزاران نظام هستیم.

لزوم مطالعات دقیق و کارشناسی شده برای بستن راه نفوذ

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه جنگ اقتصادی امروز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جدی است، اظهارکرد: استکبار با تمام قدرت و توان خود به میان آمده و مدیران ما باید این شرایط را درک و در راستای بهبود اقتصادی گام بردارند.

وی با تأکید براینکه مدیریت جهادی باید براساس مطالعات دقیق و کارشناسی شده انجام شده تا راه نفوذ برای سوء استفاده افراد بسته شود، افزود: دستگاه قضایی در مطالعاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده که با قوانین عادی نمی توان با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد.

مدیران قبل از برخورد قوه قضاییه با مفاسد آن را در دستور کار خود قرار دهنددادستان کل کشور با اشاره به اینکه صرف برخورد و مبارزه با فساد اشتباه است، بیان‌کرد: انتظار ما از مدیران این است که قبل از برخورد قوه قضاییه با مفاسد آن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین به تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی به دلیل مسائل کارگری و یا بدهی‌های بانکی و ورود قوه قضاییه به این موضوع نیز اشاره و تصریح‌کرد: در ابلاغی از روسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور خواسته شده در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت مشاهده کارگاه، کارخانه و واحد تولیدی که با مشکلات مواجه است با بانک و مراکز اجرایی مورد نظر مزاکره کرده و مشکل را برطرف کنند که خوشبختانه آمارها نتایج مثبتی را نشان می دهند.

بسترهای سالم‌سازی فضای مجازی فراهم شود

منتظری با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه‌ها و معضلات اصلی مسئولان و مردم باید نفوذ دشمن به کشور باشد، گفت: دستگاه‌های قضایی ابزار لازم برای شناسایی نفوذ را ندارند اما اعتقاد داریم که این ابزارها در اختیار وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی است لذا باید به صورت کارشناسی شده این عناصر را شناسایی کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که دشمن برنامه‌ریزی برای نفوذ دارد و نفوذ آن تنها برای کسب اطلاعات نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در موضوع فضای مجازی نیز حرفهای زیادی داریم اما خوشبختانه مسیر روشن است، افزود: در حوزه قانونی مشکلی وجود ندارد ما در فضای مجازی با دو موضوع مصوبات شورای عالی فضای مجازی که به کندی انجام می‌شود و مشکل ادراک از فضای مجازی مواجه هستیم که مسئولان باید برای سالم سازی این فضا بسترهای لازم را فراهم کنند.

کد خبر ۴۵۳۷۰۹۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads