کد خبر: 182595 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 فوریه 2019 - 19:58

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های خشکبیجار

فصل کار و تلاش شالیکاران خشکبیجار هم در حالی آغاز شده است که در برخی از مناطق خشکبیجار کشاورزان با برگزاری یک مسابقه به استقبال شالیکاری می‌روند.

به گزارش خوبان خبر؛ فصل کار و تلاش شالیکاران خشکبیجار هم در حالی آغاز شده است که در برخی از مناطق خشکبیجار  کشاورزان با برگزاری یک مسابقه به استقبال شالیکاری می‌روند.

بنر‌های نصب شده در سطح شهر خشکبیجار خبر از برگزاری یک (فوتشال)  در روستای رودپشت می‌داد، فوتبالی که بازیکنان آن شالیکار بودند و کشاورزی در خونشان بود.

ترافیک ورودی روستای رودپشت خشکبیجار حکایت از حساسیت و جذابیت این دیدار داشت و مردم روستا و روستا‌های اطراف با هر وسیله نقلیه‌ای خودشان را به محل برگزاری مسابقه می‌رساندند.

بعد از ۴ کیلومتر وارد روستای رودپشت شدیم و زمینی که بجای شالیکاری، شالیکاران در حال نصب تیر دروازه برای آن بودند و دو تیم در حال گرم کردن برای برگزاری بازی بودند.

بازی که نام آن فوتشال است و ترکیبی از فوتبال و شالیزار که در هر تیم شش یازیکن بازی می‌کنند.

اهالی این روستا و اطراف  خودشان را به کنار این زمین رسونده بودند و برای تشویق تیم و یا بازیکن محبوبشان که اغلب نماینده‌ای از اعضای خانوادشان و یا هم روستایی بود یک صدا به تشویق می‌پرداختند و ریش سفیدای محل هم برای حمایت از فرزندانشان به اینجا امده بودند و از دلگرمی خود برای داشتن بچه‌هایی گفتند که حالا عصای دستشان شدند و کمک حال پدر پیرشان هستند.

در دیداری که فقط رفاقت بود و رقابتی دوستانه این تیم روستای رودپشت بود که بازی را مقابل نوده با نتیجه  1 بر ۰ به برتری دست یافت و دیداری که رنگ لباس مهم نبود و کشاورزان برادرانه و خواهرانه از فردا تا روز برداشت محصولات کنار هم به کار و تلاش خواهند پرداخت و این بازی تنها دلیلی بود برای ایجاد شادی و نشاط میان مردمان کشاورزی که کارشان را با همدلی و کایری شروع و تمام خواهند کرد.

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads