کد خبر: 182446 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 فوریه 2019 - 09:09

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

پیروزی انقلاب اسلامی معادله نظریه‌پردازان جهان را تغییر داد

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نمونه‌ای از امامت و ولایت در نظام اسلامی جلوه کرده است، گفت: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، معادله نظریه‌پردازان جهان را تغییر داد.

 به گزارش خوبان، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در مراسم دهه دوم فاطمیه در مصلی صومعه سرا، اظهار کرد: جریان امامت و رهبری در اسلام و نظام اسلامی از مهمترین مسائلی بود که پیامبر اکرم(ص) به آن توجه داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) درسنامه ولایت و امامت را نوشت و به آن عمل کرد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اولین کسی بود که وظیفه خود نسبت به امام را به بهترین شکل انجام داد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بی‌مهری‌های زیادی به جریان امامت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی نسبت به امام، پنج وظیفه دارد که باید به آن عمل کند.

آیت‌الله رمضانی شناخت امام از دو جهت حقیقی و حقوقی را وظیفه اول امت نسبت به امام دانست و گفت: وظیفه دوم محبت است و هر چه محبت بیشتر باشد، معرفت نیز بیشتر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) محبت خود نسبت به امامش را به صورت کامل نشان داد، اطهار کرد: معرفت و مکتب فاطمی باید در جامعه نهادینه شود.

وی وظیفه سوم امت نسبت به امام را ولایت‌پذیری عنوان و تصریح کرد: عهد و پیمان با ولی و امام، چهارمین وظیفه امت اسلامی است.

آیت‌الله رمضانی، پنجمین وظیفه امت نسبت به امام را اطاعت دانست و گفت: اطاعت در عمل خود را نشان می‌دهد و حضرت زهرا(س) وظیفه خود نسبت به علی(ع) را در هر چنج مرحله به صورت کامل نشان داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمونه‌ای از امامت و ولایت در نظام اسلامی جلوه کرده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تحول بزرگی در کشور ایجاد کرد و اتفاق بزرگ این بود که نظام اسلامی در جهان پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، معادله نظریه‌پردازان جهان را تغییر داد، افزود: نظریه پردازانی مانند “میشل فوکر” که معتقد بودند، دیگر نظام دینی در جهان تشکیل نمی‌شود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظریه خود را تغییر دادند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌ها و مبانی دینی استوار شده است، بیان کرد: اوج انقلاب اسلامی در تاسوعا و عاشورا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی، ولایت است و ایران بر همین رکن، استوار و مقتدر مانده، اظهار کرد: همه باید شناختشان را نسبت به رهبری، افزایش دهند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) درس ولایت‌پذیری و امامت را در زندگی خود پیاده کرده است و می‌تواند الگویی برای مردم جامعه اسلامی باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن به عظمت جهانی ایران اسلامی پی برده و تنها را نفوذ را در داخل می‌داند، اذعان کرد: رویش‌های انقلاب در غرب به وجود آمده و قطعی است.

 

 

پایان پیام/۱۶۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads