کد خبر: 182292 - تاریخ: شنبه، 2 فوریه 2019 - 18:28

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

کارخانجات شالیکوبی گیلان استانداردسازی می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حوزه شالیکوبی و تولید برنج باید موضوع استانداردسازی را پیاده کرده و برخی کارخانجات شالیکوبی بازنگری و اصلاح شوند.

به گزارش خوبان،  علی درجانی صبح امروز در نخستین مرحله اجرای توافق‌نامه اتحادیه شالیکوبان و بسیج مهندسان کشاورزی در رشت اظهار داشت: بخش کشاورزی یک بخش فعال و پیشگام در استان گیلان بوده و طرح‌های زیادی نیز در این بخش به مرحله افتتاح رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه حدود ۴ هزار خانوار از مزایای طرح‌های افتتاح شده در استان گیلان بهره‌مند می‌شوند افزود: استان گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای مناسب از جایگاه مهمی در عرصه تولیدات کشاورزی برخوردار است.

درجانی با اشاره به اینکه استان گیلان و مازندران به عنوان دو استان اصلی تولید برنج در کشور شناخته شدند ابراز داشت: انجام اقدامات و حمایت‌های مرتبط باید در راستای توسعه بیشتر سطح برنج در این استان‌های شمالی موجب افزایش کشت و درآمد در این بخش شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان گیلان تولید می‌شود تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی دارد و برخی از اراضی کشاورزی در این استان در معرض خطر هستند که باید سعی کنیم این حوزه و اراضی ملی را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی استان‌های شمالی به نوعی امنیت غذایی کشور را فراهم می‌کنند افزود: ما از ماشین‌آلات کشاورزی، مراکز تحقیقاتی و بین‌المللی در این بخش و ارتقاء سطح دانش کشاورزی در استان گیلان برخورداریم.

درجانی با بیان اینکه محققان بخش کشاورزی باید به کشاورزان و دیگر افراد در حوزه کشاورزی کمک‌های اساسی کنند افزود: ما در حوزه شالیکوبی و تولید برنج باید موضوع استانداردسازی را پیاده کرده و برخی کارخانجات شالیکوبی نیز بازنگری و اصلاح شوند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ مرکز جهاد کشاورزی در استان گیلان فعال است ابراز داشت: بیش از ۳ هزار کارشناس در مراکز کشاورزی فعالیت دارند که امروز برخی از این کشاورزان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به ۲ مورد از چالش‌های کارشناسان مراکز کشاورزی اشاره کرد و گفت: درگیری‌های پاسخگویی به استعلامات و کارهای روزمره و عدم امکانات و ماشین از چالش‌های کارشناسان مراکز کشاورزی به‌شمار می‌رود.

درجانی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های محلی و اتحادیه‌ شالیکوبان استفاده شود و با استفاده از این ظرفیت‌ها، سیستم چرخه‌ اننقال دانش به مزارع کشاورزی فعال‌تر شود افزود: ما از ۳۰۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی برخورداریم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز باید استفاده شود.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads