کد خبر: 182152 - تاریخ: جمعه، 1 فوریه 2019 - 08:39

رئيس پليس راهور گیلان خبر داد:

آغاز طرح برخورد پلیس گیلان با خودروهای دارای شیشه دودی

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان گیلان از آغاز طرح برخورد با رانندگان دارای شیشه دودی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خوبان، رئیس پلیس راهور استان گیلان از آغاز طرح برخورد با رانندگان دارای شیشه دودی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: برابر مقررات و الزامات ایمنی خودرو، شیشه‌های وسیله نقلیه بایستی به میزان معینی دارای شفافیت باشد تا امکان دید مناسب خارجی و جانبی را برای راننده وسیله فراهم کند؛ بنابرابن دودی کردن غیر استاندارد و بیش از حد مجاز این الزامات ایمنی را دچار نقص کرده و قانون‌گذار برای آن جریمه پیش بینی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: میزان استاندارد تیرگی شیشه‌ها برابر قانون آن مقداری است که بتوان از بیرون خودرو و از فاصله مناسب( حداقل ۳متر ) راننده و سرنشینان داخل وسیله نقلیه کاملاً قابل رویت باشند بنابراین اشخاصی که قصد دارند شیشه خودرو خود را دودی کنند این موضوع را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: درصد‌های اعلام شده در سطح جامعه در خصوص میزان دودی بودن شیشه درست نبوده و تنها ملاک تعیین استاندارد، دیده شدن داخل وسیله نقلیه است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: شاید شیشه دودی در هوای گرم و روزهای آفتابی تاثیر مناسبی در رانندگی داشته باشد اما تجارب ما نشان داده است شیشه‌های بسیار تیره در زوهای ابری و بارانی (که در استان ما عموماً این گونه است) دید راننده را به اطراف به شدت کاهش داده و به ویژه در مواقع تغییر مسیرها و رعایت حق تقدم سبب وقوع حوادث رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه پس از عدم توجه به جلو که رتبه نخست علت وقوع تصادفات در استان است عدم رعایت حق تقدم در رتبه دوم بیشترین علت تصادفات است خاطرنشان‌کرد: برابر جدول تخلفات رانندگی برای خودرو های دارای شیشه دودی ۵۰۰ هزار ریال جریمه پیش بینی شده است


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads