کد خبر: 181647 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 ژانویه 2019 - 11:42

رئیس پارک علم و فناوری گیلان مطرح کرد

فعالیت ۴۴ شرکت دانش‌بنیان در گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های نو پا و تولیدی هستند گفت: تعداد ۴۴ شرکت دانش‌بنیان در گیلان وجود دارند، درحالی‌که استان آذربایجان شرقی ۱۰۰ شرکت و اصفهان نیز ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان دارند و مابقی استان‌ها مانند گیلان هستند.

به گزارش خوبان، علی باستی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت‌های فیزیکی و انسانی در آموزش علمی ارتقا پیداکرده اظهار کرد: پیش از انقلاب ۲۸ دانشگاه در کشور داشتیم که اکنون این تعداد به ۲۶۰ دانشگاه و دو هزار و ۵۰۰ مرکز آموزشی در کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۲۵۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم افزود: امسال تعداد دانشجویان ما به ۴۱ میلیون نفر افزایش پیداکرده و ۹۶۰ هزار نفر نیز هیئت‌علمی در کشور داریم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه اکنون ۲۰۰ محقق و دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند گفت: ۱۸۵ دانشگاه کشور اکنون جزو دانشگاه‌های برتر دنیا هستند.

باستی با اشاره به اینکه رتبه علمی کشور ما در دنیا پیش از انقلاب ۵۲ بود بیان کرد: اکنون طبق اعلام موسسه‌های معتبر دنیا ما در رتبه ۱۵ قرار داریم.

وی با بیان اینکه دو درصد تولید علمی دنیا را داریم گفت: اکنون سه درصد تولید علمی برتر دنیا را داریم و در بخش مقالات پراستناد در رتبه ۲۰ جهان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اذعان به اینکه کشور ما با تولید ۲۲ درصد تولید علمی در رتبه اول جهان اسلام قرار دارد بیان کرد: بعد از ایران اسلامی کشور ترکیه در رتبه دوم قرار دارد و در بخش نرخ شتاب علمی کشور ما در دنیا در رتبه اول قرار دارد.

باستی با اشاره به اینکه اکنون دانشگاه‌های ایران اسلامی، دانشجویان بین‌المللی زیادی دارند تصریح کرد: میزان ۴۰ درصد دانشجویان ما قبل از انقلاب در خارج از کشور تحصیل می‌کردند اما اکنون فقط یک درصد دانشجویان ما در خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی را برای بازگشت دانش‌آموختگانی که در دانشگاه‌های برتر دنیا در حال تحصیل هستند برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: این مشوق‌ها برای اساتیدی که در ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا نیز در حال تدریس هستند وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه باید از ایده‌های خلاقانه حمایت کنیم افزود: ثبت اختراع در شعب مختلف ما انجام می‌شود و گیلان در این بخش رتبه خوبی در کشور دارد.

باستی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان مولود انقلاب هستند بیان کرد: نسل جدید از کارآفرینان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان شکل‌گرفته‌اند و رابط بین علم و صنعت هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های نو پا و تولیدی هستند گفت: تعداد ۴۴ شرکت دانش‌بنیان در گیلان وجود دارند این در حالی است که استان آذربایجان شرقی ۱۰۰ شرکت و اصفهان نیز ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان دارند و مابقی استان‌ها مانند گیلان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری خدمات مرتبط با زیرساخت‌ها را ارائه می‌دهد تصریح کرد: پارک علم و فناوری خدمات حمایتی کسب کار، خدمات نوآوری آزمایشگاهی و ثبت اختراع را انجام می‌دهد و خدمات شبکه‌سازی، عرضه و تقاضا را بر عهده دارد.

باستی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری گیلان در سال ۸۱ تأسیس‌ شده افزود: پارک علم و فناوری گیلان دارای ۸ مرکز رشد است که ۶۷۱ نیروی تمام‌وقت و ۳۰۰ نیروی پاره‌وقت به غیر نیروهای غیرمستقیم مشغول به کار هستند

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۳۰۰ شرکت داریم گفت: تعداد قراردادهای ثبت‌شده شرکت‌ها ۱۴۰ مورد است و درآمد شرکت‌ها نیز ۵۷ میلیارد تومان بوده و این شرکت‌ها ۳۸۳ هزار دلار صادرات نیز داشته‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads