کد خبر: 181617 - تاریخ: دوشنبه، 21 ژانویه 2019 - 13:06

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان:

لزوم توجه به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در گیلان/۱۳۰واحد فعال هستند

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید برلزوم توجه به این حوزه در استان با توجه به تولید محصولات کشاورزی، گفت: ۱۳۰ واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در گیلان فعال هستند.

 به گزارش خوبان، قاسم جوادزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی کاهش ضایعات محصولات تولیدی به ویژه برنج است، افزود: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

وی به برنامه‌های جهاد کشاورزی استان گیلان در این حوزه اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی تلاش کرده تا با اصلاح و نوسازی شالیکوبی‌ها در راستای ارتقای کیفیت برنج و کاهش شکستگی آن گام‌های خوبی بردارد.

جوادزاده با بیان اینکه تاکنون ۴۱۰ شالیکوبی نوسازی و اصلاح شده است، بیان‌کرد: با اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به کاهش ۲۵ هزار تن ضایعات در این حوزه شده‌ایم.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اهمیت صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان گیلان، اظهارکرد: البته تاکنون موفقیت‌های خوبی در این زمینه به دست نیامده اما اقدامات خوبی صورت گرفته است.

جوادزاده با بیان اینکه در استان گیلان ۱۳۰ واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فعالیت می کنند، اظهارکرد: ظرفیت این واحدها ۵۸۰ هزار تن بوده که عمده این صنایع در حوزه فرآورده‌های لبنی، خوراک دام و طیور، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغی و صنایع روغن‌کشی است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان ایجاد سردخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین ملزومات این بخش دانست و بیان‌کرد: در استان گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۵ واحد سردخانه با ظرفیت نگهداری حدود ۱۷۰ هزار تن محصول راه‌اندازی شده است.

وی یادآورشد: استان گیلان دارای تنها سردخانه دو منظوره شمال کشور با ظرفیت ۱۰ هزار تن است.

 

انتهای پیام/۲۱۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads