کد خبر: 181599 - تاریخ: یکشنبه، 20 ژانویه 2019 - 22:33

ایران ۲ - عمان صفر؛

صعود ایران به جمع هشت تیم برتر آسیا/ عبور از عمان و رسیدن به چین

تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان صدرنشین گروه چهارم هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود، با پیروزی برابر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

به گزارش خوبان ، دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا بین تیم های ایران و عمان از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یکشنبه در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی آغاز شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. علیرضا جهانبخش(۳۲) و اشکان دژاگه(۴۰) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب زیر به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(۶۹ روزبه چشمی)، سیدمجید حسینی، سردار آزمون(۸۸ مسعود شجاعی)، اشکان دژاگه(۷۸سامان قدوس) و رامین رضاییان.

دقیقه یک: فرار مهاجم تیم ملی فوتبال عمان درون محوطه جریمه ایران با خطای مجید حسینی مواجه شد تا قبل از رسیدن به دقیقه یک داور مکزیکی اعلام خطای پنالتی کند که علیرضا بیرانوند ضربه بازیکن عمان را گرفت. حسینی به خاطر خطایی که مرتکب شد از داور کار زرد گرفت. 

دقیقه ۱۰: بعد از خطری که از بیخ گوش ایران گذشت و پنالتی گل نشد، ملی پوشان کشورمان سعی کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند اما نمایش خوب عمانی  ها این اجازه را نداد که خطر جدی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

دقیقه ۱۵ : بازی سرعتی دو تیم کماکان ادامه داشت و هر چه ایران تلاش می کرد نبض بازی را در اختیار بگیرد این عمان بود که با دوندگی زیاد اجازه این کار را نمی داد.

دقیقه ۲۰: تیم ملی ایران بعد از یک حمله که ثمری برای آن نداشت دو ضربه کرنر روی دروازه عمان ارسال کرد که هیچکدام نتوانست خطر جدی را بوجود بیاورد.

دقیقه ۲۵: همکاری خوب سردار آزمون و مهدی طارمی فرصت خوبی را برای طارمی ایجاد کرد تا توپی را به سمت دروازه عمان شلیک کند اما ضربه او بدون دقت از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: شاگردان کارلوس کی روش بالاخره توانستند برای دقایقی نبض بازی را در اختیار بگیرند و با گردش توپ در مناطق مختلف سانترهایی را از جناح راست روی دروازه عمان ارسال کردند اما مدافعان حریف اجازه استفاده از این ارسال ها را ندادند.

دقیقه ۳۲: اشتباه مدافع عمان در دفع توپ با تیزهوشی علیرضا جهانبخش همراه شد و این بازیکن پس از توپ ربایی توانست با یک ضربه زمینی دروازه حریف را باز کند. 

دقیقه ۴۰: ارسال جهانبخش درون محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که مدافعان حریف روی وی مرتکب خطای پنالتی شدند. اشکان دژاگه پشت توپ ایستاد و این ضربه را به گل تبدیل کرد. 

دقیقه ۴۴: عمان در معدود حملات نیمه اولش پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه محکم مهاجم عمان را علیرضا بیرانوند با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد تا هدیه اش به تیم ملی را کامل کند و سهم عمده  ای در پیروزی نیمه اول ایران داشته باشد.

دقیقه ۴۵: ایران می توانست به گل سوم دست پیدا کند اما توپ از زیر پای سردار عبور کرد و درحالی که طارمی می توانست از این توپ برای رسیدن به گل استفاده کند ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: آغاز نیمه دوم. تیم ملی عمان دست به یک تعویض زد.

دقیقه ۵۰: بازی در شروع نیمه دوم هیجان نیمه اول را نداشت و بازی کم رمقی را از هر دو تیم شاهد بودیم. با این حال ایران تیم برتر میدان بود و تلاش زیادی کرد تا در همین دقایق ابتدایی گل سوم را وارد دروازه حریف کند.

دقیقه ۵۳: پرتاب بلند اوت توسط وحید امیری با اشتباه دفاع عمان در دفع توپ همراه بود تا توپ مقابل پای سردار آزمون قرار بگیرد اما این بازیکن با ضربه ای بی دقت توپ را به بالای دروازه کوبید.

دقیقه ۵۷: مهدی طارمی می توانست سومین گل را برای ایران به ثمر برساند اما ضربه محکم این بازیکن را دروازه بان عمان به کرنر فرستاد. 

دقیقه ۶۵: عمان دقایقی نبض بازی را در اختیار گرفت و توانست یک ضربه کرنر هم به دست بیاورد اما از این ضربه راه به جایی نبرد. در این دقیقه وحید امیری به خاطر خطا روی بازیکن عمان از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۶۹: کی روش دست به تغییر ترکیب تیم ملی زد و در نخستین تعویض خود روزبه چشمی را جایگزین علیرضا جهانبخش کرد.

دقیقه ۷۸: دومین تعویض در تیم ملی صورت گرفت و اشکان دژاگه جای خود را به سامان قدوس داد. بعد از بیرون رفتن دژاگه که از ابتدا بازوبند کاپیتانی را بسته بود، امید ابراهیمی کاپیتان ایران شد.

دقیقه ۸۰: تیم ملی عمان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت حملات زیادی را به سمت دروازه ایران پی ریزی کرد اما نتوانست دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کند.

دقیقه ۸۵: مهدی طارمی که در نیمه اول هم چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت روی پاس خوب سردار آزمون می توانست گل سوم را بزند اما بازهم ضربه او را دروازه بان حریف مهار کرد. در این صحنه طارمی می توانست به راحتی دروازه را باز کند اما ضربه را به بدن دروازه بان حریف زد.

دقیقه ۸۸: مسعود شجاعی که در این تورنمنت فرصت بازی پیدا نکرده بود، بالاخره در این دقیقه به جای سردار آزمون وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را هم از امید ابراهیمی گرفت. 

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی دو بر صفر برابر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا روز چهارم بهمن ماه به مصاف تیم ملی چین برود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads