کد خبر: 181442 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 ژانویه 2019 - 08:53

در مراسم تجلیل از پرستاران مطرح شد؛

فعالیت ۶۲۵۰ پرستار در بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان

مراسم تجلیل از پرستاران در رشت در حالی برگزار شد که مسئولان حوزه سلامت از کمبود ۱۲۰ هزار پرستار در کشور خبر داده و خواستار توجه بیشتر به بهبود وضعیت معیشت پرستاران شدند.

به گزارش خوبان،  طاهره زاهدصفت در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان گیلان که چهارشنبه در سالن شهدای ناجا برگزار شد با اشاره به اینکه در بخش پرستاری نیاز به ۱۲۰ هزار پرستار جدید داریم، گفت: سازمان نظام پرستاری در راستای دفاع از حقوق بیماران و پرستاران عمل می کند.

زاهدصفت در ادامه با بیان اینکه یکی از خواسته‌های نظام پرستاری حمایت ارگان‌های مختلف از پرستاران است، افزود: بهبود وضعیت معیشتی پرستاران بر عملکرد آنها بسیار موثر است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه یکی از چالش‌های بیمارستان‌ها کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری است، گفت: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۲ سال بلاتکلیف مانده است.

پرداخت مطالبت دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۳ سال آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این مراسم اظهارکرد: پرستاران فرشتگان رحمت هستند و دامنه فعالیت‌های آنها گسترده است.

شاهرخ یوسف‌زاده با بیان اینکه در گیلان ۷ بیمارستان ۳۲ تختخوابه وجود دارد که جز بیمارستان سطح یک به شمار می‌روند، تصریح کرد: بیمارستان‌های سطح دو به بیمارستان‌های ۱۰۰ تختخوابه گفته می شود.

وی با اشاره به اینکه در آینده بیمارستان رازی در زمینه سرطان و پیوند اعضا فعالیت خود را ادامه می دهد، گفت: یکی از اولویت‌ها پرداخت تمامی بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۳ سال آینده است.

یوسف زاده با اشاره به اینکه از سال ۹۶ مطالباتی به جز پرداختی‌ به پزشکان باقی نمانده است، افزود: سه بیمارستان در مناطق مختلف جغرافیایی گیلان به عنوان قطب درمانی انتخاب شدند.

فعالیت ۶۲۵۰ پرستار در بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان

مدیرامور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در نظام پرستاری سبب شده تا پرستاران از امکانات رفاهی کمتری برخوردار شوند، گفت: از پتانسیل پرستاران در بخش‌های مختلف نظام سلامت باید بهره برد.

معصومه ادیب با اشاره به اینکه با بهره بردن از پتانسیل نظام پرستاری به اهداف بخش سلامت دست می‌یابیم، تصریح‌کرد: ۶ هزار و ۲۵۰ نفر از پرستاران در بیمارستان‌های عمومی و خصوصی گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶۷ پرستار در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: ۴۰ درصد پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها زیر ۱۰ سال سابقه کار دارند.

کد خبر 4515412

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads