کد خبر: 181394 - تاریخ: چهارشنبه، 16 ژانویه 2019 - 17:06

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان :

افزایش سرانه مطالعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

مدیرکل امور اجتماعی استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه برای جوانان و نوجوانان، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در گرو توجه به فرهنگ کتابخوانی است و بی تردید افزایش سرانه مطالعه در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش خوبان، ابروفراخ در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه ای نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، گفت: داستان سرایی و قصه گویی همواره مورد توجه جوامع بشری بوده است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه برای جوانان و نوجوانان، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در گرو توجه به فرهنگ کتابخوانی است و بی تردید افزایش سرانه مطالعه در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یکی از عوامل گرایش نسل جوان به فرهنگ غربی را بی توجهی متولیان به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متناسب با هویت ملی و مذهبی دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می تواند از جوانان و نوجوانان ما در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب محافظت کند.

این مقام مسئول گیلان را یک استان فرهیخته با سابقه درخشان ادبی و هنری دانست و خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در گیلان نزدیک به میانگین سرانه کشوری است، اما باید نسبت به فراهم کردن بیش از پیش زمینه های فرهنگی آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه قصه گویی می تواند کودکان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد، گفت: قصه خوانی و قصه گویی با توجه به اثرگذاری فراوانی که بر ذهن افراد می گذارد، می تواند ابزار خوبی برای انتقال باورها و اعتقادات و مفاهیم و ارزش های والای انسانی و اسلامی باشد.

ابروفراخ، با اشاره به نقش تعیین کننده خانواده در تربیت کودکان کتابخوان، یادآور شد: خانواده ها رسالت مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند و لذا ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان کمک شایانی کند که این مهم باید به وسیله خانواده محقق شود.


انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads