کد خبر: 181392 - تاریخ: چهارشنبه، 16 ژانویه 2019 - 17:00

کاهش محسوس دما و بارندگی در گیلان از فردا

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد شدید در استان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.

به گزارش خوبان، مازیار غلامی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی هوای سرد و بارشی از اواخر وقت چهارشنبه و تقویت آن طی پنجشنبه در منطقه است که بر این اساس وزش باد و بارندگی (شدید / خیلی شدید) در نواحی مختلف استان طی فردا پیش بینی می شود که می تواند در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و شرقی استان، منجر به آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها شود.
وی با اشاره به کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس طی روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه داد: با توجه به کاهش دما، بارش در ارتفاعات، دامنه ها و نواحی کوهپایه ای بصورت برف پیش بینی می شود و طی پنجشنبه شب و صبح جمعه، شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف در بعضی نقاط جلگه مهیاست.
غلامی سرعت وزش باد شمالی را بین ۳۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت ذکر و اضافه کرد: سرعت وزش باد به طور لحظه ای می تواند بیش از این مقدار باشد ضمن اینکه طی این مدت، دریا مواج و توفانی شده و شرایط برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست.
وی خاطرنشان کرد: این توده هوا بتدریج از ظهر جمعه تضعیف شده و ناپایداری کاهش می یابد و طی جمعه شب و صبح شنبه ضمن کاهش تدریجی ابر، یخبندان پیش بینی می شود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با توصیه به بخش های مختلف کشاورزی نظیر مرغداری ها ، گلخانه داران و باغداران مبنی بر انجام تمهیدات لازم، به هم وطنان توصیه کرد از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
وی همچنین با اشاره به بارش برف، ایجاد کولاک و نیز احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی ، از هم وطنان خواست از تردد در محورهای کوهستانی خودداری و در صورت تردد اضطراری، تجهیزات زمستانه نظیر زنجیرچرخ و آذوقه همراه داشته باشند.
غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، وزش باد گرم، بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید، بتدریج افزایش ابر ، وزش باد، اواخر وقت بعضی نقاط بارندگی و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، ارتفاعات بارش برف، طی عصر و شب بعضی نقاط جلگه ای بارش مخلوط برف و باران یا بارش برف پیش بینی کرد.

 

انتهای پیام/۱۲۲۱۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads