کد خبر: 181327 - تاریخ: دوشنبه، 14 ژانویه 2019 - 22:49

یادداشت شهروند خمامی:

پیشگیری از جرایم در اسکان اماکن غیر مجاز

 با توجه به سرسبزی شهرهای شمالی به ویژه استان گیلان ما شاهد حضور میلیون‌ها مسافر در ایام سال به این خطه سرسبز هستیم که اغلب آنها در حاشیه خیابان ها و یا در مکان های غیر رسمی اسکان پیدا می‌کنند.

به گزارش خوبان خبر ؛ با توجه به سرسبزی شهرهای شمالی به ویژه استان گیلان ما شاهد حضور میلیون‌ها مسافر در ایام سال به این خطه سرسبز هستیم که اغلب آنها در حاشیه خیابان ها و یا در مکان های غیر رسمی اسکان پیدا می‌کنند. از جمله چالش‌های این حوزه به نامناسب بودن خدمات گردشگری، دولتی بودن بیشتر اقامتگاه ها، فراهم نبودن زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری و سازماندهی نشدن اقامتگاه‌های غیر رسمی می توان اشاره نمود.

اسکان غیر رسمی در شهرها به طور اساسی ناشی از عوامل متعددی است، از آنجا که بخش قابل توجهی از مسافران شهرهای شمالی از قشر متوسط به پایین می باشند ،لذا اغلب متقاضی اسکان در اماکن اقامتی ارزان و البته در مجاورت دریا هستند. از این رو صدها منزل شخصی در زمینه پذیرش مسافر فعالیت می کنند. هزینه بالای اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها ،کمبود اماکن اقامتی در ایام حضور مسافران به ویژه ایام تابستان و از طرفی قیمت مناسب پذیرش خانواده ها در یک اتاق یا سوئیت از قبیل مواردی است که موجب شده مسافران از اسکان در منازل غیرمجاز استقبال نمایند. فعالیت خانه های شخصی هرچند بخشی از مشکلات اقامتی را حل کرده اما لازم است روند فعالیت آنان کاملا تحت کنترل و نظارت همه جانبه باشد.

 اساسی ترین مشکل در زمینه اسکان در منازل و اماکن غیر مجاز را می‌توان در قابل پیگیر نبودن هرگونه اتفاق و حادثه ای دانست. در چند سال اخیر با توجه به افزایش استفاده غیر متعارف افراد شیاد از اینگونه اماکن احتمال وقوع رخداد هایی از قبیل سرقت، کلاهبرداری ،شرارت ،باج گیری و… به وجود آمده است. از جمله مواردی که جز آسیب های اساسی این گونه اما کن می توان نام برد؛ عدم نظارت جدی سازمان های مسئول می باشد. که بعضا مشاهده می گردد که افرادی برای خوشگذرانی های غیر متعارف چند ساعته این اماکن را اجاره می نمایند .از آنجایی که برخی از صاحبان این اماکن فاقد درآمد و شغل مشخصی می باشند لذا هدفی جز کسب درآمد ندارند و بعضا مشاهده می گردد که ضوابط اولیه اسکان مسافر (اخذ شناسنامه جهت احراز هویت شرعی مسافران) توسط آنان رعایت نمی گردد، فلذا برخی از افراد در پی فرصتی برای انجام کارهای خلاف و ناامن کردن این اماکن می باشند ،از این رو در چنین وضعیتی قطعا در میزان جرم و امنیت در جامعه بدون تاثیر نخواهد بود.

با عنایت به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است جهت پیشگیری از جرایم احتمالی در این حوزه ،بایستی مسئولین امر تدابیری اندیشیده و تمامی مراکز اینگونه را که فاقد مجوز سازمان گردشگری می باشند پلمپ نموده و یا جهت اخذ مجوز راهنمایی نماید. با ضابطه مند نمودن و نظارت بر اینگونه اماکن ضمن تقویت رشد اقتصادی شهرهای ساحلی استان باعث افزایش امنیت اخلاقی محیط و محل های مورد نظر خواهیم شد.

و در آخرین به این نکته اشاره گردد که در عصر حاضر به جای مجازات بزهکاران بهتر و مناسب آن است که از ارتکاب جرم پیشگیری به عمل آید تا اعضای جامعه بشری با آرامش در کنار یکدیگر به زندگی ادامه داده  که اگر جامعه نظم و امنیت نباشد هیچ کس نمی‌تواند فعالیت های اجتماعی و اقتصادی سالم پرداخته و به دیگران خدمت نماید.

نویسنده: حجت فلاح 

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۸۵

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads