کد خبر: 181314 - تاریخ: دوشنبه، 14 ژانویه 2019 - 10:40

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان

تأمین اجتماعی از افراد شاغل در شالیکوبی‌های گیلان حمایت می‌کند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط این سازمان در راستای حمایت از تولید ملی افراد شاغل در شالیکوبی‌های گیلان از پرداخت دو سوم حق بیمه خود معاف هستند.

به گزارش خوبان، جمیل حق‌پرست صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که در شالیکوبی‌های استان گیلان فعالیت می‌کنند در راستای تصمیم سازمان تأمین اجتماعی برای اعمال معافیت‌های بیمه‌ای از پرداخت دو سوم حق بیمه‌های خود معاف شده‌اند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان حمایت از کسب و کارها و چرخه تولید ملی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سازمان تأمین اجتماعی و اقدامات قوه مقننه و مجریه جهت حمایت از تولید ملی معافیت‌های بیمه‌ای در کارگاه‌های تولیدی اجرایی می‌شود.

حق‌پرست با تأکید بر اینکه این معافیت‌ها علاوه بر کارگاه‌های تولیدی شامل گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز می‌شود تصریح کرد: هر کدام از سازمان‌ها و نهادهای داخلی باید نقش خود را در حمایت از تولید ملی ایفا کنند تا با افزایش میزان بهره‌وری اقتصاد کشور رشد کند.

وی فلسلفه اصلی سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی برشمرد و ابراز داشت: تأمین امنیت و آرامش خاطر نیروهای مولد جامعه در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان مزایا و کارکردهای مثبت تحت پوشش قرار دادن نیروهای شاغل توسط کارفرمایان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با انجام این کار نه تنها آرامش خاطر لازم در فرد بیمه‌گر به وجود می‌آید بلکه افزایش بهره‌وری در تولید و میزان تعهد کاری نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

حق‌پرست معافیت‌ پرداخت حق بیمه کارگران شاغل در برنجکوبی‌های استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: با اعمال معافیت‌های بیمه‌ای این افراد از پرداخت دو سوم هزینه‌ها معاف هستند و تنها ۷ درصد سهم بیمه شده و ۳ درصد سهم کارفرما توسط تأمین اجتماعی دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اعمال برخی معافیت‌های بیمه‌ای برای قشر رانندگان نیز خاطرنشان کرد: با تصمیم دولت ۵۰ درصد از حق بیمه این افراد که از قشرهای زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند توسط خود آنان و مابقی مبالغ نیز از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت به سازمان بیمه‌گر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر در این استان در قالب فعالیت در حرفه‌های قالیبافی و صنایع دستی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند گفت: این افراد در مجموع ۷ درصد از مجموع حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند در حالی‌که ۲۰ درصد مابقی بر عهده دولت است.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads