کد خبر: 181071 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 ژانویه 2019 - 09:59

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در رشت:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد فاز اجرایی شد

مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد فاز اجرایی شده و رویکرد ما عملی‌کردن برنامه‌های این سند است.

به گزارش خوبان،  مرتضی شکوهی صبح امروز در نشست تخصصی علمی آموزشی در رشت اظهار داشت: با توجه به این که حداقل نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند باید در حوزه‌های مدیریتی از زنان استفاده کنیم و از ظرفیت و توانمندی‌های آنان بهره بگیریم.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زیبایی فرهنگ گیلانی‌ها در مولفه‌های مختلف مثل پوشش و موسیقی گفت: با توجه به این موارد وظیفه ما است که از ظرفیت‌های مختلف انسان‌ها برای پیشبرد اهداف سازمان آموزش و پرورش بهره بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی انسان امروزی افزود: با توجه به افزایش سطح و نوع نیازهای انسان و کاهش منابع مختلف و پیچیده‌تر شدن زندگی انسان‌ها در ابعاد مختلف همه ما به یک برنامه مدبرانه، عادلانه و دقیق برای پیشبرد اهدافمان نیازمند هستیم.

شکوهی با اشاره به این که اجرایی شدن برنامه‌ها نیازمند مدیر است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل نیازمندی به مدیر و مدیریت در یک سازمان فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در آن سازمان است.

وی با اشاره به اهمیت وجود تدابیر مدیریتی در یک سازمان تصریح کرد: با وجود همه پیشرفت‌ها هنوز هم سازمان‌ها به‌شدت وابسته به افکار، دیدگاه‌ها و هوشمندی انسان‌ها هستند و انسان‌ها نیز نسبت به گذشته نیازمند اتخاذ تدابیر مدیریتی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: اگر مدیریت در یک سیستم اصلاح شود به احتمال بسیار بالا آن سازمان به اهداف خود می‌رسد؛ باید عنصر متعامل‌سازنده با محیط اطراف را تربیت کنیم.

وی با تشبیه مقطع ابتدایی به فوندانسیون یک ساختمان اعلام کرد: دوره ابتدایی پایه و اساس و عامل رشد و تعالی افراد جامعه و خود جامعه است و سرمایه‌گذاری در این بخش باعث بیمه شدن پایه‌های بالاتر تحصیلی می‌شود.

شکوهی با اشاره به سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به اسناد بالادستی پایبند است و وارد فاز اجرایی سند تحول بنیادین که یکی از رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی است شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت دوران کودکی در زندگی انسان‌ها گفت: اتفاقات دوران کودکی در شکل گیری شخصیت بزرگسالی ما نقش دارد و اگر در آن دوران تجارب مثبت کسب کنیم در آینده نیز رشد و تعالی پیدا می‌کنیم.

شکوهی به رویکرد مهارت محوری در فرایند آموزش و یادگیری اشاره کرد و افزود: رویکرد ما این است که معلمان و مدیران در جهت فعال کردن کلاس‌ها کوشا باشند و مهارت‌های مناسب با سن و هوش دانش‌آموزان را در آنها تقویت کنند.

وی گفت: حذف رقابت و ایجاد آرامش در محیط یادگیری، استفاده از ادبیات هنر و بازی، توانمندسازی نیروی انسانی با تاکید بر رویکردهای خود اتکایی، جایگزین کردن داستان‌گویی و داستان‌نویسی به‌جای پیک نوروزی و حذف آزمون‌های غیرضروری از برنامه‌های ما در این حوزه است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید درس پژوهی را برای تقویت معلمان در دستور کار قرار دهیم و پوشش تحصیلی را از طریق برنامه‌ریزی دقیق دنبال کنیم و کلاس‌های چندپایه با توجه به نقش راهبران آموزشی راه‌اندازی شود.

شکوهی با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان و حضور موثر مسئولان این حوزه اظهار داشت: قصد داریم مرحله کشوری طرح ملی جابربن حیان را در استان گیلان برگزار کرده و دبیرخانه کشوری پژوهش‌های دانش‌آموزی را در این استان مستقر کنیم.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads