کد خبر: 181000 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 ژانویه 2019 - 19:21

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

گیلانیان منتظر باران باشند | کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از ظهر فردا با نفوذ جریانات شمالی شاهد وزش باد سرد، بارش پراکنده باران و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در گیلان خواهیم بود.

به گزارش خوبان، مازیار غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهارکرد: پدیده جوی خاصی از ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان جریانات جنوبی و وزش باد جنوبی حاکم است، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی ‌نشان‌دهنده پایداری هوا از امروز عصر تا ظهر فردا در استان گیلان است. برای ساعات آینده غالب پدیده جوی برای گیلان فعالیت جریانات جنوبی و وزش شدید باد در دامنه ها و ارتفاعات است.

غلامی با اشاره به اینکه از ظهر فردا (عصر و شب) و همچنین صبح پنجشنبه توده‌های هوای سرد و بارشی به منطقه نفوذ می‌کند، گفت: وزش باد شمالی، کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا به ویژه در شب هنگام و بارش پراکنده باران از مهم‌ترین پدیده‌های جوی در این مدت است.

وی با بیان اینکه از ظهر پنجشنبه شاهد کاهش ابر در آسمان استان گیلان خواهیم بود، بیان‌کرد: در صورت عدم تغییر در نقشه و الگوهای هواشناسی، برای روز جمعه و اوایل هفته جاری نیز شاهد آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گرم برای استان خواهیم بود.

غلامی با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها برای عصر امروز، اظهارکرد: بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان گیلان اقدام به صدور اطلاعیه‌ای کرد. در این اطلاعیه نسبت به روشن کردن آتش در مناطق جنگلی به شهروندان و مسافران با توجه به وزش باد گرم هشدار داده شده است.

وی ادامه داد: بیشینه ارتفاع موج برای امروز ۶۰ سانتی‌متر و برای ظهر فردا تا روز پنجشنبه ۱.۵ متر پیش بینی شده که از فردا دریا با توجه به شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads