کد خبر: 180899 - تاریخ: یکشنبه، 6 ژانویه 2019 - 23:27

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

بیش از۸۰ درصد ساختمان‌های جدیدالاحداث در اثر حوادث غیرمترقبه تخریب می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بر ضرورت وضع قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.

به گزارش خوبان خبر ؛ علی اوسط اکبری مقدم در دهمین جلسه شورای فنی استان گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی باید قوانین سخت‌گیرانه و در عین حال راهبری تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات بزرگ که در ساخت و سازهای فاقد سند مالکیت (نسقی) وجود دارد افزود: عدم نظارت بر استحکام بنا و  مهندسی نبودن اجرا، این ساختمان‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به عدم کنترل کافی در جریان ساخت ابنیه و تاسیسات جدید با وجود وظایف قانونی شهرداری، نظام مهندسی و کنترل ساختمان در این بخش تصریح کرد: بیش از۸۰ درصد ساختمان‌های جدیدالاحداث که در اطراف و مرکز شهر احداث شده‌اند در اثر حوادث غیرمترقبه تخریب می‌شوند.

علی اوسط اکبری مقدم بر لزوم توجه به قوانین و مقررات ایمنی ساختمان از سوی نظام مهندسی تاکید کرد و گفت : اگر نظام مهندسی با مهندسین متخلف برخورد کند به یقین شاهد چالش در این بخش نخواهیم بود.

در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با دستورات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads