کد خبر: 180866 - تاریخ: شنبه، 5 ژانویه 2019 - 19:36

توسعه‌ی راه، اولویت بودجه‌ی استان گیلان ؛

احداث راه خمام-خشکبیجار-لشت‌نشاء در لایحه بودجه‌ سال ۹۸ قرار گرفته است

لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در حالی از سوی دولت تقدیم مجلس شده که دولت دوازدهم از معدود دولت‌هایی است که بودجه را به موقع به مجلس ارائه کرده و حالا نمایندگان هر شهرستان می‌توانند میزان بودجه حوزه انتخابیه خود را در این لایحه ببینند.

به گزارش خوبان خبر، لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در حالی از سوی دولت تقدیم مجلس شده که دولت دوازدهم از معدود دولت‌هایی است که بودجه را به موقع به مجلس ارائه کرده و حالا نمایندگان هر شهرستان می‌توانند میزان بودجه حوزه انتخابیه خود را در این لایحه ببینند.
بودجه سال گذشته گیلان ۲۰ هزار و ۸۱۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال و امسال با منفی ۵۸/۲ درصد کاهش به ۸ هزار میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال رسیده است. گیلان سال گذشته رتبه دوازدهم را بین استان‌ها در بودجه ۹۷ داشته و اکنون این جایگاه در بودجه ۹۸ تثبیت شده است ؛ با این‌حال نمایندگان می‌گویند از چنین جایگاهی راضی نیستند. بررسی جدول بودجه‌ای که انقباضی بسته شده، نشان می‌دهد که دولت دقت زیادی در دخل و خرج امور کرده است ؛ کما اینکه در دوران تحریم میزان فروش سالانه نفت به میزان ۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.
بودجه گیلان در بخش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای مربوط به توسعه و عمران روستایی و عشایری ۲۳۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است. همچنین قطار شهری رشت در ردیف دوم جدول (شماره ۱۵) مربوط به مطالعه و احداث قطارهای شهری (بدون ذکر ارقام) دیده شده است. در جدول مربوط به بودجه طرح‌های مطالعاتی و اجرایی (شماره ۲۰) نام ۹ پروژه از گیلان دیده می‌شود که به ترتیب عبارتند از : ردیف ۱۵۸- احداث بزرگراه فومن-ماسوله، ردیف ۱۵۹- مطالعه و ارتقای محور کلیشم-جیرنده-لوشان، ردیف ۱۶۰- مطالعه و بهسازی محور لنگرود-اتاقور-کومله-املش-رحیم‌آباد، ردیف ۱۶۱- احداث بزرگراه فومن-شفت-سراوان، ردیف ۱۶۲- تکمیل مطالعات سد دیورش، ردیف ۱۶۳- مطالعه و اصلاح خط انتقال آب منجیل، ردیف ۱۶۵- مطالعه و احداث پل چمخاله و کنارگذر لنگرود، ردیف ۲۵۲- کمربندی لشت‌نشاء و در نهایت ردیف ۲۵۶- احداث راه خمام-خشکبیجار-لشت‌نشاء.

منبع: همشهری

انتهای پیام/۴۵۵۴۴۵۴

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads