کد خبر: 18083 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 فوریه 2013 - 22:51

ریشه های انقلاب اسلامی ایران و رهاوردهای انقلاب اسلامی ایران

ریشه اصلی انقلاب اسلامی ایران در اسلام ناب محمدی(ص) است زیرا اسلام، انسان و جامعه را به عبادت خداوند و خلوص در توحید و تبعیت از نبوت و رسالت و پیروی از امام و تلاش در گسترش و حاکمیت عدل اسلامی برای ساختن معادی پر از سعادت و زندگانی در دنیا و آخرت نوید می دهد.

انقلاب اسلامی ایران؛ ریشه اصلی خود را در مکتب اسلام خالص دارد و از آنجا تغذیه شده و رشدو نمومی نماید. در حقیقت درخت تناور و سر سبز  انقلاب اسلامی ایران، از اسلام ناب محمد(ص) و رهبری امام خمینی(ره) پیدایش یافته و تغذیه شده و رشد کرده و ان شاءا… آنچنان رشد خواهد کرد که زارع را به شگفتی بیاورد و کفار را به غیضی که میراننده آنهاست دچار سازد.

ریشه اصلی انقلاب اسلامی ایران در اسلام ناب محمدی(ص) است زیرا اسلام، انسان و جامعه را به عبادت خداوند و خلوص در توحید و تبعیت از نبوت و رسالت و پیروی از امام و تلاش در گسترش و حاکمیت عدل اسلامی برای ساختن معادی پر از سعادت و زندگانی در دنیا و آخرت نوید می دهد.

رهاورده های انقلاب اسلامی:

هیچ انقلابی به همه اهداف خود نمی تواند برسد و درصدی از آنها را بدست می آورد که نسبت موفقیت هر انقلاب به نسبت موقعیت هاست. به قول دکتر بهشتی اگر جهت انقلابی به طرف کمال باشد و سرعت لازم را داشته باشد باید به آن امیدوار بود.

از مهمترین رهاوردهای انقلاب اسلامی ایران:

الف: از بین بردن نظام ستمشاهی: مهمترین رهاورد انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و پایان بخشیدن به نظام منحوس ستمشاهی است که بیش از دوهزار سال ریشه داشت.

ب:حکومت با آرمان اسلامی: تشکیل حکومت با آرمانهای اسلامی و ترکیب یافته از شخصیت هایی برخاسته از درون مردم و سرا پا  با عشق با خدا و خدمت به بندگان خدا همچون( بهشتی، مطهری،باهنر،رجایی،و  شهداء محراب).

ج: استقلال: که آرزوی سالیان دراز ملت ما بود و بحمدالله در پرتو انقلاب اسلامی امروز کشور ایران به اعتراف دوست  و دشمن از مستقل ترین کشورهای جهان است.

د: آزادی: بحمدالله در این سالها ایران از آزادترین کشورهای جهان بوده است در سه سال اول انقلاب که شدت آزادی آنچنان بود که حزب جاسوس و منفور توده؛ حدود 60 نشریه پخش می کرد وشهید بهشتی در موقعیت بالاترین مقام قوه قضایه با مخالفان و کج اندیشان در تلویزیون به مباحث ومناظره می نشست.

ل: تغییر فرهنگ مردم: تغییر فرهنگ مردم از غرب زدگی به فرهنگ اسلامی و بازگشت به خویشتن با عزت خود و ایجاد غرور دینی و ملی و از بین بردن بخش عمده ای از نفوذ اندیشه های بیگانه و ارائه اسوه هایی از انسانیت و تقوی.

و: احیاء شخصیت زن: تاثیر عظیم بر شخصیت زن مسلمان و در حقیقت احیاء شخصیت زن و رهایی زن از افکار متحجر و روشنفکرانه و ایجاد میدان فعالیت گسترده اجتماعی برای زنان ضمن حفظ اصالت ها و ارزش ها و شخصیت والا ویژه زن.

محمد علیدخت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads