کد خبر: 180792 - تاریخ: جمعه، 4 ژانویه 2019 - 12:49

در جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار مطرح شد؛

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعریض خشکبیجار به خمام در نظر گرفته شده است/ اجرای ۳۴ پروژه عمرانی در بخش خشکبیجار

روز گذشته جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار شهرستان رشت با محوریت بررسی مسائل و مشکلات با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در بخشداری خشکبیجار برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر،  روز گذشته جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار شهرستان رشت با محوریت بررسی مسائل و مشکلات با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در بخشداری خشکبیجار برگزار شد.

اجرای ۳۴ پروژه عمرانی در بخش خشکبیجار

فرماندار رشت در این جلسه ضمن قدردانی از حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: یکی از اولویت‌ها شناخت مشکلات مناطق مختلف شهرستان رشت، پیگیری و حل آنها است.

میرشمس مومنی زاده گفت: با فرافکنی و تفرقه نمی توانیم رسالت و وظیفه خود در قبال مردم‌ را انجام دهیم. باید با تعامل و همدلی این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه بخشداران و دهیاران بازوان اجرایی فرمانداری هستند، افزود: ساماندهی و رسیدگی به مشکلات بخش‌های تابعه شهر رشت باید با کمک نمایندگان مجلس و مسئولان بالا دستی حل شود. انتظار می رود همه مسئولان در سایه همگرایی و هم افزایی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

فرماندار رشت با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی بخش خشکبیجار، افزود: در سال گذشته ۴۶ پروژه عمرانی در خشکبیجار با اعتباری بیش از ۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید در سال جاری ۳۴ پروژه در دست اجرا است که اعتبار قابل توجهی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه  به حل راه ارتباطی منطقه خشکبیجار نیز اشاره کرد و گفت: مطالعاتی برای حل این مسئله در دست اقدام است و اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعریض این جاده در نظر گرفته شده است.

پروژه‌های مهم بخش خشکبیجار اولویت‌بندی شود

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با بیان اینکه بودجه ۹۸ تحویل مجلس داده شد، اظهارکرد: بودجه دولت با اعتباری بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.  

جبار کوچکی نژاد با اشاره به اینکه بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد بوده که باید حداقل به ۵۰۰ هزار میلیارد می رسید، افزود: اعتقاد دارم در برخی از تبصره‌های لوایح بودجه ۹۸ باید تجدید نظر شود.

وی در ادامه به برخی از مشکلات بخش خشکبیجار اشاره و بیان کرد: اجرای پروژه جاده خشکبیجار به خمام باید تسریع شود. در بودجه ۹۸ به این پروژه اشاره شده و اجرای آن باید در اولویت قرار گیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه منطقه آزاد یک فرصت برای کل استان گیلان است و باید از حالت انحصار خارج شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس تلاش برای احقاق حقوق مردم است و ما نیز از همه توان خود برای حل مشکلات مردم استفاده می کنیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی به تخصیص اعتبارات خوب در حوزه کشاورزی بخش خشکبیجار نیز اشاره و اظهارکرد: تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین قیر مورد نیاز برای اجرای‌ پروژه‌ها و همچنین حل مشکلات خطوط انتقال برق تا قبل از سال جدید اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده حدود ۶ هزار میلیارد اعتبار برای قیر در نظر گرفته شده است، افزود: با اولویت‌بندی و کدبندی پروژها باید به زودی راههای مواصلاتی خشکبیجار احیا شود.

وضعیت نامطلوب جاده خشکبیجار به خمام

نماینده دیگر رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مشکلات و محرومیت موجود در بخش خشکبیجار برای هر مسئولی قابل مشاهده است.

محمدصادق حسنی با انتقاد از بی توجهی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به وضعیت جاده خشکبیجار به خمام گفت: امیدوارم مسئولین توجه ویژه‌ای به حل مشکلات این منطقه داشته باشند.  

وی باتاکید برلزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های ساحلی در خشکبیجار، افزود: ۱۳ روستای بخش خشکبیجار دارای نوار ساحلی است لذا این بخش باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد بهره‌مند شوند. اما متاسفانه روستاهای این بخش از ساحل هیچ منفعتی نبرده و درآمدی ندارند.

تأمین آب کشاورزی مطالبه مهم مردم بخش خشکبیجار

در ادامه این جلسه بخشدار خشکبیجار بابیان اینکه یکی از مشکلات بخش خشکبیجار موضوع آبرسانی است، گفت: به دلیل پایین دست بودن کشاورزان این منطقه در زمینه انتقال آب با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

سارنگ حسن‌پور با اشاره به اینکه جاده خشکبیجار به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ایی به جاده مرگ معروف است، افزود: راههای مواصلاتی خشکبیجار برای تردد بسیار خطرناک بوده و آمار تصادفات هر ساله این منطقه نشان‌دهنده این موضوع است. باید با کمک نمایندگان مجلس و بودجه استانی و ملی این مشکلات مرتفع شود.  

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های خشکبیجار اعتبارات مناسبی به آن تخصیص داده نمی شود، گفت: وجود ساحل دریای خزر و پتانسیل‌های خوب این منطقه می طلبد که نگاه ویژه ای به بخش خشکبیجار شود.  

حسن پور با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید زمینه برای فعالیت حوزه‌های ورزشی در خشکبیجار فعال شود، ادامه داد: برای عدم مهاجرت و رفع مشکلات مردم به ویژه روستائیان باید در بحث اشتغالزایی و فراهم کردن بسترهای ورزشی تلاش بیشتری شود.

لزوم نگاه ویژه مسئولان به حل مشکلات بخش خشکبیجار

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در این جلسه با تاکید بر توانمندی مدیران بخش خشکبیجار، اظهارکرد: علارغم تلاش و توانمندی مدیران این بخش به دلیل وجود مشکلات متعدد در این شهر محروم مدیران از حل آنها ناتوان هستند.  

ابراهیم اخوان گفت: با وجود مجاورت خشکبیجار در کنار منطقه آزاد و شهرستان رشت، این بخش از ظرفیتهای منطقه آزاد محروم بوده و رونق و پیشرفتی قابل توجهی نداشته است.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه منابع و تخصیص اعتبارات مناسب به این بخش، ادامه داد: بی توجهی به این بخش سبب گلایه مردم خشکبیجار شده و انتظار می رود نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان رشت این است که توجه ویژه ای به حل مشکلات این منطقه شود.

انتتهای پیام/۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads