کد خبر: 180789 - تاریخ: جمعه، 4 ژانویه 2019 - 11:51

پلمپ یک واحد عطاری متخلف در رشت|سوءاستفاده از اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان

دکتر اسماعیل نورصالحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: یک واحد صنفی فروش داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز، در رشت توقیف شد.

به گزارش خوبان، به همت اداره نظارت بر درمان و با همکاری معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تعزیرات حکومتی، یک واحد عطاری متخلف در شهرستان رشت به علت فروش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز، توقیف و از فعالیت آن ممانعت به عمل آمد.

در این زمینه، دکتر اسماعیل نورصالحی معاون درمان دانشگاه بیان داشت: طی گزارشات واصله مردمی و نیز بررسی های میدانی به عمل آمده توسط تیم بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه از چند ماه گذشته مشخص گردید تیمی متشکل از افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در استان اقدام به ویزیت و تجویز داروهای دست ساز نامشخص و غیر مجاز به شهروندان با ادعای درمان بیماری های لاعلاج و یا صعب العلاج با بکار گیری نام طب اسلامی می نمایند که از زمان کشف موضوع تیم های بازرسی دانشگاه به صورت نامحسوس اقدام به رصد نمودن فعالیت افراد فوق در فضای مجازی و مکان هایی که در آن اقدام به ارائه خدمات درمانی به شهروندان بودند کرد و در بسیاری از شهرستان ها و سطح شهر رشت از فعالیت این تیم ممانعت به عمل آمد.

معاون درمان دانشگاه افزود: با مشخص شدن ورود دارو برای تیم فوق از خارج از استان محل فروش داروها و لوازم آرایشی بهداشتی غیر مجاز در یک عطاری شناسایی و با هوشیاری تیم های بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه و با اقدام سریع و همکاری سایر سازمان های انتظامی و امنیتی استان داروهای فوق جمع آوری و تحویل معاونت غذا و دارو برای بررسی بیشتر گردید و متخلفین به مراجعه قضایی معرفی شدند.

دکتر اسماعیل نورصالحی، خاطر نشان کرد: این افراد با انجام ویزیت رایگان و استفاده از اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان گیلان اقدام به فروش داروهای دست ساز غیر مجاز با ترکیبات نامشخص می نمودند که منبع اصلی درآمد این افراد از دریافت هزینه های گزاف برای دارو از بیماران تامین می شد.

معاون درمان دانشگاه در خاتمه بیان داشت تهدید سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و با متخلفین و افرادی که به هر نحوی باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان عزیز گیلانی شوند برابر قانون برخورد می شود‌. خرید داروها و محصولات با ادعای طبیعی و سنتی، توسط افراد غیر متخصص، می تواند موجب عوارض جبران ناپذیری شود. در این راستا سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردمی است.

 

انتهای پیام/۱۲۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads