کد خبر: 18045 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 فوریه 2013 - 11:02

هرگز مهمان نوازی سیاهکلی ها را فراموش نمیکنیم + تصاویر

خوبان خبر: سدریک و کرولین دو فرانسوی که قصد سفر کردن به کشورهای مختلف با پای پیاده را دارند ، روز پنج شنبه وارد سیاهکل شدند و در مدت دو شب اقامت خود در سیاهکل ، به سئوالات خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی درسیاهکل جواب دادند.

به گزارش خوبان به نقل از در سیاهکل: ظهر روز پنج شنبه گزارشاتی مبنی بر ورود دو خارجی از مسیر سنگر به سیاهکل به پایگاه خبری تحلیلی در سیاهکل داده شد.

به همین جهت به استقبال آنها رفتیم ودر گفتگوهای اولیه متوجه شدیم که آنها یک مرد چهل و یک ساله به نام سدریک قال (Cedrick Grall) و یک خانم سی و دو ساله به نام کرولین مایروکس (Caroline Moireaux) ، اهل کشور فرانسه که قصد مسافرت به صورت پیاده به چند کشور را دارند.

cedrick_caroline_franc

لازم به ذکر است بسیاری از سئوالها از هر دو نفر آنها پرسیده میشد و آنها نیز به صورت مشترک به سئوالها پاسخ میدادند ، به همین علت در ابتدای جوابها اسم آنها ذکر نشده است.

_درسیاهکل : چه زمانی به ایران آمدید و نظر شما در رابطه با ایران چیست؟

ما ۲هفته قبل از کشور آذربایجان وارد آستارا شدیم ، سپس از شهرهای تالش و رشت عبور کردیم ، همچنین از ماسوله و قلعه رودخان نیز دیدن کردیم وقصدحرکت در امتداد دریا را داریم.

_درسیاهکل : نظر شما در رابطه با غذاهای ایرانی چیست؟

در ایران مقدار زیادی برنج است وما دوست داریم. ضمنا ما در ایران غذاهایی مثل کوکو ، شامی ، کباب را خوردیم. همچنین میوه هایی مثل کیوی خیلی خوب بودند وما لذت بردیم واز نانهای سنتی ایران مثل نان محلی گیلان ، لواش و بربری را هم خوردیم.

_درسیاهکل : نظرشما در رابطه با امنیت ایران چیست؟

ایران کشور امنی است وما مشکلی در ورود و مدتی که در ایران بودیم نداشتیم وپلیس ایران در بازرسی از ما برخورد خوبی داشت.

_درسیاهکل : شما شبها در چه مکانهایی اقامت داشتید؟

برخی از شبها در کمپ ها و مکانهای ویژه اقامت مسافرین وگاهی در مساجد که خیلی زیبا بودند و در برخی موارد در مکانهایی که مردم در اختیار ما قرار می دادند اقامت داشتیم و گاهی هم چادر برپا می کردیم.

سدریک زمانی که در حال توضیح این بود که شبها چادر میزنند و استراحت می کنند گفت : شما (ایرانیها) ، آذری ها و ترک ها همه می گویید چادر ، ولی در کشورهای دیگر هرکدام به زبان خاص خودشان صحبت می کنند و این نشان دهنده شباهت زبان این سه کشور است.

_درسیاهکل : چه مدت زمانی است که از فرانسه حرکت خود را آغاز کردید و چند کیلومتر را طی نمودید و از چه کشورهایی عبور کردید؟

حدود ۲۰ ماه است که در راه هستیم  و حدود هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر را پیاده طی نموده ایم و از کشورهای سوئیس ، ایتالیا ، اسلونی ، کرواسی ، مونتنگرو ، صربستان ، بلغارستان ، ترکیه ، گرجستان و آذربایجان عبور کرده و بعد از ایران نیز قصد سفر به ترکمنستان ،ازبکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، روسیه ، آلاسکا ، کانادا ، آمریکا ، مکزیک ، کلمبیا ، برزیل و سپس قاره آفریقا را داریم.

_درسیاهکل : هدف شما از این مسافرت چیست؟

ما قصد داریم بگوییم با پای پیاده هم می توان مسافرت کرد و ما کل مسیر را پیاده روی می کنیم و فقط برای دیدن مناظرطبیعی و مکانهای دیدنی از اتوبوس استفاده می کنیم و برای حرکت بین قاره ها از کشتی استفاده می کنیم.

_درسیاهکل : روزانه چند کیلومتر پیاده روی می کنید؟

۲۵ تا ۴۰ کیلومتر

_درسیاهکل : نظر شما در رابطه با مردم ایران ومردم کشورهای دیگرچیست؟

مردم در ایران بسیار مهمان نواز و خوب هستند و در طول مسیر برای اقامت و پیدا کردن راه مناسب به ما کمک می کردند و زمانی که ما را در راه می دیدند که پیاده در راه سفر هستیم ، برایمان دست تکان می دادند و به ما خوش آمد می گفتند. در سایر کشورها هم به همین شکل بود و از ما استقبال خوبی می شد.

_درسیاهکل : لطفا سطح تحصیلات وشغل خود را بفرمایید؟

سدریک : من روانشناسی خواندم امّا شغلم تعلیم رانندگی است.

کرولین : من مهندسی کنترل خواندم و شغلم نیز مسئول کنترل کیفیت در یک شرکت ساخت قطعات هواپیمایی است.

_درسیاهکل : چرا ایران را برای گردش در مسیر خود انتخاب کردید؟

ما در رابطه با ایران اطلاعات زیادی داشتیم و می دانستیم کشور زیبا و دارای تمدنی می باشد و در مسیر عبور ما بود و قصد داریم در حین عبور از ایران از شهرهایی مثل اصفهان ، یزد ، شیراز و پرسپولیس دیدن کنیم ، البته با اتوبوس به این شهرها خواهیم رفت وسپس به مسیر اصلی برگشته و مسیر خود را پیاده ادامه می دهیم.

 در اینجا کارولین به فارسی گفت : ما دور دنیا را می گردیم.

«لازم به ذکر است این گروه با استفاده از GPS  کوتاهترین مسیرها را انتخاب نمودند»

_درسیاهکل : آیا شما از ایران سوغات خریده اید؟

خیر ، ما دو کوله پشتی داریم و وزن هرکدام حدود ۲۰ کیلوگرم است.اگر بخواهیم در هر کشور سوغات بخریم دیگر نمی توانیم با این کوله ها حرکت کنیم.

_درسیاهکل : آیا از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) چیزی می دانید؟

من از انقلاب مردم ایران و اینکه شاه توسط آیت الله خمینی سرنگون شد اطلاعاتی دارم و می دانم که رهبر ایران مدتی در فرانسه زندگی می کرده است وآقای احمدی نژاد را هم می شناسم.

cedrick_caroline_franc_emam_khomeini

 _درسیاهکل : به نظر شما چرا غرب و اروپا در غبال ایران و اسرائیل سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته است؟

مسائل سیاسی دربین سیاستمداران کشورها با گرایشهای مختلفی انجام می گیرد به عنوان مثال رئیس جمهور قبلی فرانسه اقداماتی می کرد که من آنها را دوست نداشتم ، ولی از رئیس جمهور فعلی راضی هستم.

امّا مردم دنیا با هم فرقی ندارند و به نظر من نباید تبعیضی بین آنها باشد. همین طور که ما این چند روز در بین شما زندگی کردیم و شما بسیار از ما پذیرایی کردید ، بدون اینکه از ما شناخت داشته باشید.

مردم فرانسه هم دوست ندارند به یک کشور ظلم شود و به کشوری دیگری کمک شود.مردم فرانسه به جنگ زدگان فلسطینی کمک های بسیاری کرده اند.

من تایید نمیکنم. اینکه همه مردم تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرند چیز خوبی نیست.مردم نباید تحت فشار بازی های سیاسی قرار بگیرند.

مردم فرانسه موافق ادامه برنامه های کشور گشائی اسرائیل نیستند و دوست ندارند  به مردم فلسطین ویا هر کشور دیگری ظلم شود.

_درسیاهکل : نظر شما در رابطه با انرژی صلح آمیز هسته ای چیست و آیا این حق را برای ایرانیان قائل هستید تا از آن استفاده کنند؟

عقیده من در رابطه با مسئله هسته ای این است که نباید محدودیت برای استفاده برای کشوری قائل شد.

ولی در کل مصرف انرژی هسته ای با اینکه انرژی بدون آلودگی و خوبی است ، امّا غنی سازی آن باعث آلودگی های بسیارزیادی می شود. به طوری که حتی باران های آغشته به آلودگی های اتمی می تواند باعث شود هیچ گیاهی نروید و بیماریهایی برای مردم ایجاد کند که هیچ گاه ازبین نخواهند رفت.

_درسیاهکل : نظر شما در رابطه با فیس بوک چیست؟در رابطه با این موضوع آنها نظر من را نیز جویا شدند و من از آزادی بیش از حد و سوع استفاده از این محیط آزد را گفتم و آنها نیز در جواب گفتند:

آری ، فیس بوک فضای بسیار آزادی است ولی انتخاب دوستان مورد اطمینان به عهده خودتان است. در فرانسه هم افراد زیادی وجود دارند که علاقه ای به کار کردن با فیس بوک را ندارند و عده ای دیگر در مقابل  بسیار اشتیاق به انجام فعالیت در facebook را دارند.

 _درسیاهکل : در آخرین شب از حضور این دو نفر درسیاهکل از آنها در رابطه با اقامتشان در این شهر پرسیدیم و جوابشان این بود:

سدریک : ما خیلی از مهمان نوازی بسیار خوب شما تشکر می کنیم . ما خاطره بسیار خوبی از شما داریم و از دیدن خانواده گرم وصمیمی شما بسیار لذت بردیم .

شما به من جمله ای گفتید که من هیچ گاه فراموش نمیکنم.شما گفتید می توانید برای ۱ روز، ۲ روز،۱۰روز و هرچه دلتان بخواهد در خانه ما استراحت کنید.

ما در مسیر راهمان از  ۱۰ کشور عبور کردیم و الان ۲۰ ماه است که در راهیم و افراد بسیارزیادی را دیدیم و از کشورهای مختلف به ما خیلی لطف داشتند ، امّا الان اسم و چهره آنان را به خاطر نمی آورم ، امّا خاطره خوب از شما و شهر سیاهکل و محبت شما سالهای سال در ذهن من باقی خواهد ماند.

این جملات را سدریک گفت و کرولین نیز بر آن بسیار تأکید کرد.

cedrick_caroline_franc

cedrick_caroline_franc 1

cedrick_caroline_franc 2 حضور سدریک و کرولین در بازار هفتگی سیاهکل (پنج شنبه)cedrick_caroline_franc 3

cedrick_caroline_franc 4

cedrick_caroline_franc_siahkal 1

cedrick_caroline_franc_siahkal

cedrick_caroline_franc_siahkal_2حضور سدریک در نماز جمعه سیاهکل

وی در رابطه با حضورش در مسجد گفت : در ترکیه نیز به مسجد رفته بودم.cedrick_caroline_franc_siahkal_masjed_1

cedrick_caroline_franc_siahkal_3

cedrick_caroline_franc_siahkal_islam

cedrick_caroline_franc_siahkal_masjed

cedrick_caroline_franc_siahkal_5

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads