کد خبر: 180204 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 دسامبر 2018 - 20:33

امام‌جمعه بندر انزلی:

خانواده زیربنایی‌ترین رکن و هسته اولیه جامعه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین عصر امروز در یادواره «شهید کنعانی» در روستای شیجان خمام اظهار کرد: خانواده زیربنایی‌ترین رکن و هسته اولیه جامعه است.

به گزازش خوبان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین عصر امروز در یادواره «شهید کنعانی» در روستای شیجان خمام اظهار کرد: خانواده زیربنایی‌ترین رکن و هسته اولیه جامعه است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه شهدا یکی از گروه‌هایی است که از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند گفت: هیچ فیضی برای انسان‌ها در دنیا بالاتر از فیض شهادت نیست.

امام‌جمعه بندر انزلی با بیان اینکه جایگاه پدر و مادر ازجمله جایگاه‌هایی است که برای خداوند متعال از ارزش والایی برخوردار است گفت: امروز شاهد هستیم که شهدای ما در دامان‌ پاک پدران و مادرانی صالح تربیت شدند و به چنین جایگاه والایی رسیدند.

وی با اذعان اینکه تربیت صحیح فرزندان یکی از حقوقی است که به گردن والدین است بیان کرد: تأکید بر لزوم تشکیل خانواده و توجه به این نهاد مقدس ازجمله مواردی است که بارها در روایات معصومین مطرح شده است و اگر پدران و مادران فرزندانشان را به‌خوبی تربیت نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه پدران و مادران باید بر اساس تعالیم اسلامی و دینی فرزندان خود را تربیت کنند گفت: تربیت صحیح فرزندان، وظیفه‌ای سنگین بر دوش پدران و مادران است.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد: امروز دشمن در تلاش است تا با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی کودکان را از خانواده‌ها جدا کند و متأسفانه در این زمینه موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.

امام‌جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال این هستند که جوانان شهادت‌طلب و شجاع تربیت نشوند گفت: جدا کردن فرزندان از نهاد خانواده، خطرناک‌ترین نقشه دشمنان است.

وی محیط آموزش عالی و آموزش‌وپرورش را ازجمله نهادهای مهم و تأثیرگذار در حوزه تربیت فرزندان دانست و افزود: متأسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی از خانواده‌ها که تحت تأثیر جنگ نرم دشمنان قرار گرفتند، با ارائه آموزه‌های دینی در مدارس مخالفت می‌کنند.

شمس‌الدین با بیان اینکه عدم ارائه آموزه‌های دینی به فرزندان توسط پدران و مادران یکی از دلایل حضور کم جوانان در مساجد و محافل مذهبی است گفت: امروز شاهدیم که برخی خانواده‌ها از نمازخواندن و قرآن خواندن فرزندانشان جلوگیری می‌کنند.

امام‌جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) در روایتی، از خانواده‌هایی که فرزندانشان را از دین دور می‌کنند برائت جسته است بیان کرد: امروز اصلی‌ترین وظیفه پدران و مادران، تربیت فرزندان با آموزه‌های دینی و اسلامی است.

وی با انتقاد از کاهش آمار ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان تصریح کرد: امروز وظیفه انسان‌های مؤمن برای صیانت از خودشان و جامعه‌شان تشکیل خانواده است و افرادی که در توانشان هست نیز باید به جوانان در این حوزه کمک کنند.

شمس‌الدین همچنین با انتقاد از کاهش آمار فرزندآوری در جامعه خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده، تشکیل خانواده و فرزندآوری سه اصل مهم برای حفظ جامعه است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads