کد خبر: 180141 - تاریخ: یکشنبه، 16 دسامبر 2018 - 09:06

داوود آزاد با مست مست در گیلان شعله افکن شد

استاد داوود آزاد خواننده ، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی شنبه شب با کنسرت ‘ مستِ مست ‘ در گیلان آتش افکند در رخت غم و نماد بارز بیت ای مطرب داوود دم، آتش بزن در رخت غم / بردار بانگ زیر و بم کاین وقت سرخوانیست این ، شد.

به گزارش خوبان، استاد داوود آزاد پس از ۱۱ سال بار دیگر در سرزمین فرهنگ و هنر گیلان ، که دمی سالن های تئاتر و موسیقی اش ساکت نیست و هر بار پیاپی نوای کنسرتی ، آوای خوش تعزیه ای ، کلام تئاتری و گاه خط به خط شعری و پرده پرده اکرانی گروه گروه مردمان را دستادست هم به خویش می خواند، در میان مخاطبان هنر موسیقی اصیل ایرانی بر صحنه کنسرت مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت حاضر شد و بار دیگر با ساز و دف عرفانی خویش مخاطبان هنر موسیقی را به وجد آورد.
داوود آزاد سال ها پیش بمناسبت بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی به گیلان آمد و محدودیت های اجرای کنسرت را که همیشه یکی از امور پیچیده و پر تنش بود را از میان برداشت و در اردیبهشت ماه ۸۶ کنسرت ‘ یا دوست ‘ را در قالب آلبومی به همین نام از گیلان برای سراسر ایران و دنیا ارائه کرد.
بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی تولید واحد موسیقی حوزه هنری گیلان بود .
استاد داوود آزاد زاده ۱۳۴۲ در شهرستان ارومیه است و فراگیری موسیقی را از بیستمین سال تولد خویش به صورت خودآموز و آزاد آغاز کرد و تحقیق در شیوه های اجرای قدما چون تاربیگجه خوانی ،تار مرتضی نی داوود ،آقا حسین قلی ،سه تار سعید هرمزی ، آواز طاهر زاده ،آواز اقبال آذر و قمرالملوک وزیری را پی گرفت.
مکتب تار تبریز، ای ایشیقی، در بهار امید، نور جان ، می بی رنگی ، کوی تو، در میخانه و آلبوم بی نظیر دیوان شمس و باخ (تلفیقی) برخی از آثار اوست.
وی در بسیاری از کشورهای جهان چون اتریش، سوئیس، اسکاتلند، انگلستان، فرانسه، استرالیا، کانادا، ترکیه و … به اجرای کنسرت پرداخته است.
کنسرت مست مست با صدای استاد داود آزاد و با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شنبه ۲۴ آذرماه جاری در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء (ص) به همت آموزشگاه موسیقی صراحی و بنیاد فرهنگی هنری علینقی وزیری اجراشد.
۱۸۸۱/۲۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads