کد خبر: 180132 - تاریخ: شنبه، 15 دسامبر 2018 - 19:26

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

تشدید نظارت ها و بازدیدها در آستانه شب یلدا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، از تشدید نظارت ها و بازدیدها در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: آیین شب چله به عنوان یک رخداد فرهنگی می تواند در کنار سایر رسوم گیلانیان در جذب گردشگر تاثیر داشته باشد.

به گزارش خوبان، ، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آیین شب چله به عنوان یک رخداد فرهنگی می تواند در کنار سایر رسوم گیلانیان در جذب گردشگر تاثیر داشته باشد، اظهار کرد: در گیلان از سالیان گذشته جشن هایی مرسوم بوده که در فرهنگ، اندیشه و چگونگی معیشت گیل زنان و گیل مردان ریشه داشته و می توان آن را نمادی از تمدن و باورهای مردمی دانست.

وی تصریح کرد: شب یلدا همچون سایر آیین ها، سنتی زیباست که پیوند مظاهر قدرت پروردگار در طبیعت را به نمایش می گذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شب یلدا را فرصتی مناسب در تحکیم روابط خانوادگی، دوستی و شهروندی دانست و ادامه داد: مراسم شب چله میراث معنوی در طی قرون و اعصار بوده و حفظ آن اصالتی باور نکردنی از منابع پایدار جاذبه های استان را به ارمغان می آورد.

این مقام مسئول، از تشدید نظارت ها و بازدیدها در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: کلیه مراکز گردشگری تحت نظارت این اداره کل می بایست جهت معرفی بسته های پذیرایی و برنامه ها و اخذ مصوب نرخ نامه مربوط به این شب اقدام نموده تا براساس آن ارائه خدمات نمایند.

امیرانتخابی، با اعلام شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ جهت ارتباط شهروندان با ستاد خدمات گردشگری به منظور هرگونه راهنمایی، پیشنهاد، انتقاد و حتی شکایت از سطح خدمات رسانی، خاطرنشان کرد: نظارت ها و بازدیدها در صورت لزوم مشترکا با سایر دستگاه های مرتبط انجام گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی اعمال خواهد شد.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads