کد خبر: 180056 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 دسامبر 2018 - 23:33

رئیس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در گیلان:

طرح‌ تحول سلامت در گیلان هیچ تأثیری نداشته است/وضعیت نامعلوم بودجه اختصاص داده شده به طرح تحول سلامت در گیلان

رئیس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر طرح تحو سلامت در استان‌های کشور گفت: این طرح در استان گیلان هیچ تأثیری نداشت و برای پیگیری این موضوع یک تیم تحقیقاتی را به استان گیلان می‌فرستیم.

به گزارش خوبان، حسینعلی شهریاری امروز با بیان اینکه استان گیلان از منابع مالی در تحول سلامت به‌خوبی استفاده نکرده اظهار کرد: مسؤولان کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت در بازدیدی که از استان گیلان داشتند به این نتیجه رسیدند که از منابع داده شده در طرح تحول سلامت استان گیلان به‌خوبی عمل‌نکرده و باید علت این اتفاق را جویا شویم.

وی با اشاره به مشکلات فراوان استان گیلان در حوزه درمان گفت: یک بیمار فقط باید دغدغه رفع بیماری خود را داشته باشد نه اینکه از کمبود امکانات در استان خود رنج ببرد لذا مسؤولان مربوطه باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وضعیت نامناسب استان گیلان در حوزه درمان بیان کرد: با توجه به حضور دکتر نوبخت در سازمان برنامه بودجه انتظار ما از استان گیلان بسیار بیشتر از این بود ولی متأسفانه شاهد وضع نامطلوبی در حوزه درمان گیلان هستیم.

شهریاری با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به استان گیلان در حوزه سلامت و بهداشت گفت: یک تفکر در کشور درباره استان گیلان وجود دارد و آن بی‌نیاز بودن مردم گیلان‌ به دلیل مسائل مالی از منابع دولتی است درحالی‌که در این استان هم انسان‌های مستضعف زیادی وجود دارد که مسؤولانی دولتی و اجرایی باید به آن‌ها توجه ویژه کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت طرح تحول سلامت در استان گیلان را چطور ارزیابی می‌کنید تصریح کرد: طرح تحول سلامت با اجرای خود در استان‌های مختلف تأثیر خود را در آن استان‌ها نشان داد ولی در استان گیلان هیچ تأثیر نداشته و باید دید منابعی که به این استان در این زمینه داده‌شده در کجا خرج شده است و برای این کار یک تیم تحقیقاتی را به استان گیلان خواهیم فرستاد.

رئیس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شناسایی مشکلات استان برای حل مشکلات درمانی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌شود مشکلات در حوزه درمان و هر حوزه‌ای را حل کرد شناسایی آن است به همین منظور هرماه دوستان کمیسیون بهداشت و یکی از مسؤولان این وزارت خانه برای بررسی امکانات درمانی به یک استان سفر می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads