کد خبر: 180038 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 دسامبر 2018 - 12:08

فرمانده پلیس راه گیلان مطرح کرد:

حضور۴۵۰نیروی پلیس در طرح زمستانه گیلان/بازگشایی راهها اولویت است

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به حضور ۴۵۰ نیروی پلیس راه و راهور در اجرای طرح زمستانه سال جاری در این استان، گفت: بازگشایی راهها اولویت اصلی است.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسین محمدپور شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز طرح زمستانه در محورهای گیلان از فردا (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور، اظهارکرد: این طرح تا ۲۲ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح زمستانه سال جاری در استان گیلان ۴۵۰ نیروهای پلیس راه و راهور با همکاری سایر دستگاه‌ها خدمات رسانی می کنند، افزود: روزانه به صورت میانگین حضور ۹۴ تیم در سطح استان گیلان اعم از محورهای کوهستانی و جلگه‌ای برای خدمات رسانی پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ تیم شبانه روزی بوده و از تعداد کل پاسگاه‌های پلیس راه استان ۱۰ پاسگاه و ۱۰ کانکس سیار در قالب این طرح در محورهای استان حضور دارند، گفت: شش پاسگاه به صورت مستقیم درگیر گردنه‌های استان و مابقی در مناطق جلگه‌ای فعالیت می کنند.

وی به تجربیات سال‌های گذشته در زمان بارش برف اشاره و بیان‌کرد: با توجه به اینکه در حوزه بین استانی نیازمند تعامل، هم‌افزایی و همکاری بیشتری بودیم در همین راستا با دعوت از مسئولان سه استان همجوار گیلان موضوعات مطرح و تصمیمات مطلوب اتخاذ شد.

سرهنگ محمدپور تأکیدکرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه انتظار می رود که در حوزه بازگشایی راه‌ها و حضور در محورهای بین استانی شاهد عملکرد بهتری در زمان اجرای این طرح در سال جاری باشیم.

۷۲ درصد تلفات و مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته عابران و موتورسواران

وی بازگشایی راه‌ها در زمان بارش برف و حوادث را مهم‌ترین اولویت اجرای طرح زمستانه دانست و افزود: در سال گذشته متاسفانه در حوزه تلفات جاده‌ای با افزایش ۲۰ درصدی و مصدومان نیز با افزایش ۴۰ درصدی در استان روبه‌رو بودیم.

سال گذشته در مدت اجرای طرح زمستانه با افزایش ۳۲ درصدی تلفات و مصدومان در هر دو بخش مواجه بودیمرئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه ۷۲ درصد افزایش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است، گفت: سال گذشته در مدت اجرای طرح زمستانه با افزایش ۳۲ درصدی تلفات و مصدومان در هر دو بخش مواجه بودیم.

وی در ادامه تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح زمستانه سال جاری امیدواریم شاهد کاهش تلفات و مصدومان باشیم.

سرهنگ محمدپور با اشاره به وضعیت محورهای استان گیلان، تصریح‌کرد: در حال حاضر محورهای این استان به جز محور پونل به خلخال که به دلیل خسارت به پل‌ها و ریطش کوه مسدود بوده و مابقی محورهای استان باز است.

وی به پل محور اطاقور به املش که براثر سیل تخریب شده بود اشاره و اظهارکرد: به همت نیروهای راهداری یک پل موقت برای تردد شهروندان در این محور احداث شده است.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه با همکاری کارشناسان پلیس راه و اداره کل راهداری استان گیلان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است، افزود: در حوزه شناسایی نقاط حادثه خیز یک برنامه مشترک میان راهداری و پلیس راه وجود دارد که با بررسی حوادث یک دوره سه ساله حادثه‌خیز بودن محور اعلام می شود.

وی با اشاره به شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز از سال ۹۵، گفت: این راه‌ها توسط پلیس راه، نیروهای راهور و راهداری بررسی و بازدید شده و از سوی مراجع کشوری نیز مورد تأیید قرار گرفته است. برنامه ‌ریزی شده که این نقاط با بردهای زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رفع نقص شوند.

کد خبر 4483816
انتهای پیام/۸۵۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads