کد خبر: 180035 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 دسامبر 2018 - 10:15

فرمانده يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعی و آبخيزداری گيلان :

کاهش ۵۶ درصدی قاچاق چوب در گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۷ اصله چوب قاچاق به حجم ۴۰۶ مترمکعب از قاچاقچیان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خوبان، سرهنگ رامین همتی از کاهش محسوس قاچاق چوب در گیلان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۷ اصله چوب قاچاق به حجم ۴۰۶ مترمکعب از قاچاقچیان کشف شد.

وی با بیان اینکه بیشتر چوب های قاچاق کشف شده از نوع توسکا و ممرز است، تصریح کرد: بیشتر چوب های قاچاق در شهرستان های تالش، سیاهکل و رودبار کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: به علت شناسایی مناطق در معرض قاچاق چوب و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس، آمار کشف چوب قاچاق امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کمتر شده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه امسال ۸۲ نفر به جرم قاچاق چوب دستگیر و ۷۳ دستگاه خودرو توقیف شده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته نیروهای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و جنگلبانان نیز موفق به کشف و ضبط چوب آلات غیر مجاز، دستگیری متخلفین و رفع تصرف اراضی ملی شدند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه قطع درختان بدون مجور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قاچاق چوب محسوب می شود، گفت: متخلفان به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads