کد خبر: 179995 - تاریخ: چهارشنبه، 12 دسامبر 2018 - 14:27

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان:

بیش از ۱۲ هزار تن چای از ابتدای امسال صادر شد | متأسفانه برخی غیرمنصفانه اظهار نظر می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال در حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای تولیدی به کشورهای دیگر صادر شده است، گفت: در صادرات چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۵۱ درصدی هستیم.

به گزارش خوبان، سیدمحمد احمدی در دومین جلسه کمیته تخصصی چای استان گیلان با اشاره به اینکه در زنجیره تولید هر صنعتی بخش‌های تأثیرگذاری وجود دارند که با نادیده‌گرفتن هر بخش، آن صنعت با مشکل مواجه می‌شود، افزود: در صنعت چای سه عنصر چایکار، کارخانه‌دار و بازرگان نقش‌آفرین هستند که باید در کنار یکدیگر باشند.

وی افزایش میزان سطح زیرکشت چای در سال‌های اخیر را نشاندهنده پویایی این صنعت دانست و اظهار داشت: دولت در بخش‌ خرید تضمینی برنج، چای و گندم سیاست‌های حمایتی خود را اعمال می‌کند ولی متأسفانه برخی به صورت غیرمنصفانه نسبت به حمایت‌های دولت در بخش چای اظهار نظر می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد و براساس شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود گفت: با اجرای سیاست‌های حمایتی در بخش‌های غیر از تعیین قیمت نیز می‌توانیم به افزایش میزان رضایتمندی چایکاران کمک کنیم.

وی به تولید بیش از ۲۵ هزار تن چای خشک تولید داخل اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر ذائقه مردم به سمت نوشیدن چای تولید داخل در حال افزایش است که باید میزان تولید با کیفیت این محصول را نیز ارتقاء بخشیم.

سیدمحمد احمدی کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان گیلان عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی در همه محصولات تولیدی گیلان بواسطه اهمیت این موضوع است و تأکید استاندار گیلان بر برگزاری جلسات به صورت کارشناسی و با حضور بخش خصوصی و دانشگاهیان است.

وی به ارائه طرح پیشنهادی درخصوص ارتقاء شاخص‌های تولید چای داخلی و بررسی در این جلسه اشاره کرد و افزود: با کلیات این طرح در این جلسه موافقت شد اما در جزئیات نیازمند بررسی های دقیق‌تر هستیم.

در این جلسه رییس سازمان چای کشور میزان سطح زیرکشت محصول چای را حدود ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۵۱ کارخانه تولید چای به خرید تضمینی برگ سبز اقدام می‌کنند که از این تعداد ۵۵ کارخانه با برند خود مجوز بسته بندی دارند.

حبیب جهانساز به خرید ۱۱۲ هزار تن برگ سبز از چایکاران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: نیاز کل کشور به محصول چای ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن است که به طور متوسط در سال ۲۵ هزار تن چای خشک در داخل تولید می‌شود.

وی به احیاء بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای در دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد: با تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای می‌توانیم در افزایش تولید این محصول موفق‌تر عمل کنیم.

در این نشست برخی از کارخانه‌داران و مدیران تعاونی‌های چایکاران به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌های چایکاران در مسیر تولید این محصول پرداختند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads