کد خبر: 179966 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 دسامبر 2018 - 16:02

ثبت بیش از ۷۰ میلیون نفر پرونده در نظام ارجاع سلامت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان از ثبت بیش از ۷۰ میلیون نفر پرونده در نظام جامع ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش خوبان، علیرضا رئیسی امروز با اشاره به اهداف بلند برنامه ششم توسعه در خصوص ارتقای سطح سلامت جامعه اظهار کرد: از اهداف اصلی و توصیه‌شده برنامه ششم توسعه ثبت و ارائه خدمات بر مبنای پرونده الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای نظام ارجاع کارهای خیلی خوبی در سطح کشور به‌ویژه در گیلان شروع‌شده است افزود: مهم‌ترین دستاورد نظام ارجاع می‌تواند عدالت و دسترسی راحت مردم از خدمت سلامت باشد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه در نظام ارجاع همچنان در ابتدای راه هستیم گفت: استقرار فعلی نظام ارجاع و پزشک خانواده تأثیر بسیار زیادی در ارتباط با تکریم مراجعین و بیماران دارد و در صرفه‌جویی نیز مؤثر است.

رئیسی با تأکید بر اینکه نظام ارجاع اساساً بر مبنای پرونده الکترونیک سلامت صورت می‌گیرد بیان کرد: بر اساس مدل‌های که در دنیا در حال اجرا است نظام ارجاع قطعاً در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است اما اینکه چقدر توانسته مؤثر واقع شود آمار صحیحی در دست نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۷۰ میلیون نفر پرونده سطح یک در نظام ارجاع تاکنون ثبت‌شده خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات نظام ارجاع عدم ارتباط پرونده‌های سطح یک و دو‌ با یکدیگر است که استان گیلان در تلاش است تا بین این دو ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads