کد خبر: 179890 - تاریخ: دوشنبه، 10 دسامبر 2018 - 09:19

شهردار خشکبیجار خبر داد:

۵۰ قلاده سگ از سطح شهر خشکبیجار جمع آوری شده است/ احداث پناهگاه ویژه نگهداری از سگ های بلاصاحب در خشکبیجار

صداله فرخی با اشاره به اینکه وجود سگ‌های ولگرد فقط مختص به شهر خشکبیجار نیست و بسیاری از شهرهای گیلان از معضل وجود این سگ‌ها رنج می‌برند،افزود :در این راستا تاکنون ۵۰ قلاده سگ از سطح شهر خشکبیجار جمع آوری شده است.

به گزارش خوبان خبر؛  یکی از خطراتی که بهداشت جامعه انسانی را تهدید می کند گسترش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که در این میان، وجود حیواناتی همچون سگ های بدون صاحب در شهرها و روستاها نقش بسزایی در گسترش بیماری های مشترک دارند ضمن اینکه از جمله  بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان  می توان به بیماری هاری اشاره کرد که از طریق حیوان آلوده و مصرف سبزیجات آلوده به مدفوع سگ به انسان منتقل می شود در همین راستا شهرداری خشکبیجار با تعامل و همکاری اداره محیط زیست شهرستان رشت  اقدام به ایجاد کمپ نگهداری و عقیم سازی سگ های بلا صاحب کرده است تا از برخی خطرات احتمالی این بخش بکاهد.

۵۰ قلاده سگ از سطح شهر خشکبیجار جمع آوری شده است

شهردار خشکبیجار در این زمینه بیان داشت:با توجه به اینکه معضل سگ های ولگرد، مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده بود، افزود؛ لذا زمینی در محل دپوی زباله به جهت نگهداری آنها اختصاص یافت و با همکاری سازمان دامپزشکی، تمام سگ ها معاینه و واکسینه شدند.

صداله فرخی با اشاره به اینکه وجود سگ‌های ولگرد فقط مختص به شهر خشکبیجار نیست و بسیاری از شهرهای گیلان از معضل وجود این سگ‌ها رنج می‌برند،افزود :در این راستا تاکنون ۵۰ قلاده سگ از سطح شهر خشکبیجار جمع آوری شده است.

وی گفت:بامرغ فروشی های شهر نیز منبعد زائدات گوشتی را بعنوان غذای حیوانات، بطور رایگان در اختیار مرکز قرار می دهند تا در پرداخت مبلغ عوارض شهرداری، مشمول تخفیف شوند.

 

انتهای پیام/۸۵۲

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads