کد خبر: 179851 - تاریخ: یکشنبه، 9 دسامبر 2018 - 12:03

همایش پیشگیری از ایدز خمام برگزار شد:

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت:افراد راه‌های انتقال ایذر را بشناسند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا مبتلا نشوند

رئیس با اشاره به اینکه اچ‌آی‌وی تا وارد مرحله ایدز نشده علامت خاصی ندارد، تاکید کرد: افراد راه‌های انتقال را بشناسند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا مبتلا نشوند.

به گزارش خوبان خبر؛ همایش پیشگیری از  بیماری ایدز روز گذشته در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

رئیس  مرکز بهداشت شهرستان رشت در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ایدز درمان قطعی ندارد، گفت: برای بیماری ایدز واکسنی وجود ندارد اما با داروهای جدید می‌توان طول عمر بیماران را تا حد قابل‌توجهی افزایش داد.

 به برخی علائم ایدز اشاره کرد و گفت: اچ آی وی یک سندروم است و علایم مشخص ندارد ویروس موجب نقص ایمنی بدن می‌شود و در مقابل میکروب‌ها و قارچ‌ها بدن غیرمقاوم می‌شود. اچ آی وی می‌تواند عفونت‌های مختلف اعم از گوارشی، تنفسی، پوستی و قارچی و حتی بعضی سرطان‌ها را به وجود آورد.

جلال برشان از بیماری ایدز به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: لزوم همکاری‌های بین‌بخشی برای کاهش همه‌گیری این بیماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

وی درباره راه انتقال این بیماری گفت: تزریق خون و فرآوردهای آلوده، تزریق با سرنگ آلوده، استفاده از وسایل تیز و برنده غیر استریل، تماس‌های جنسی پرخطر و انتقال از طریق مادر به کودک ازجمله این موارد است.

 رئیس  مرکز بهداشت شهرستان رشت به باورهای غلط مردم اشاره و عنوان کرد: باورهای غلط ازجمله (من در معرض خطر نیستم، ایدز جدی نیست، من قوی هستم و…) پیامدهایی قبل و بعد از ابتلا به اچ آی وی دارد که بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد.

او با اشاره به اینکه اچ‌آی‌وی تا وارد مرحله ایدز نشده علامت خاصی ندارد، تاکید کرد: افراد راه‌های انتقال را بشناسند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا مبتلا نشوند.

وی به جوانان هشدار داد: کسانی که با سرنگ و سر‌سوزن مشترک تزریق می‌کنند، کسانی که روابط جنسی با افراد متعدد دارند و از کاندوم استفاده نمی‌کنند جزء گروه های پر خطر هستند.

 

 

 

انتهای پیام/۳۲

 
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads