کد خبر: 179834 - تاریخ: یکشنبه، 9 دسامبر 2018 - 09:26

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار گیلان:

دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان‌های گیلان تصویب شد

در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان به ریاست استاندار، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان های استان گیلان به تصویب رسید.

به گزارش خوبان، در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان به ریاست استاندار، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان های استان گیلان به تصویب رسید.

آب‌بندان‌ها در واقع استخرهای ذخیره خاکی هستند که کشاورزان طی سالیان دور برای مهار و ذخیره روان‌آب‌ها و آب چشمه‌ها، جویبارها، رودخانه‌ها و مسیل‌ها و استفاده در بخش کشاورزی، با ایجاد دیواره‌های خاکی و خاکبرداری، ایجاد کرده‌اند. با رسوب‌گذاری تدریجی طی دهها سال گذشته و به تدریج، ظرفیت و حجم ذخیره آب‌بندان‌ها با کاهش شدید مواجه شده است لذا طرح ساماندهی آب‌بندان­ها، به­منظور لایروبی، دیوارسازی، دریچه­سازی و سردهنه­ سازی و بکارگیری چندمنظوره آنها در تامین آب کشاورزی و توسعه فعالیت­های اقتصادی و اشتغال­زا در زمینه­های گردشگری، آبزی­پروری، ورزشهای آبی، پرورش پرنده­گان آبی و امثالهم، اجراء می­گردد.

مهار و مدیریت روان‌‌آب‌ها و افزایش ظرفیت و حجم ذخیره‌سازی آب توسط آب‌بندان‌ها برای تأمین مصارف کشاورزی، تقویت منابع آب زیرزمینی و ایجاد امکان بهره‌برداری چندمنظوره، اشتغال­زا و درآمدزا از آب‌بندان‌ها اعم از ذخیره و تأمین آب، شیلات و پرورش ماهی، پرورش پرندگان آبی، گردشگری، ورزشهای آبی و … با اولویت تامین آب کشاورزی از اهداف اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌های گیلان است که امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

در این جلسه که جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس کل دادگستری، معاونان استاندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان حضور داشتند و بیش از سه ساعت به طول انجامید، دستورالعمل طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ای استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه ۳ طرح سرمایه‌گذاری در بخش های گردشگری شهرستان های ماسال و آستارا نیز بررسی و در راستای تسهیل در اجرای آن تصمیم های لازم گرفته شد.

 

نتهای پیام/۵۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads