کد خبر: 179784 - تاریخ: شنبه، 8 دسامبر 2018 - 09:19

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبرداد:

تشدید نظارت بر عملکرد اتاق های اصناف و اتحادیه های گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ازتشدید نظارت و رسیدگی بر عملکرد و تراز مالی اتاق های اصناف و اتحادیه های استان خبر داد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان اظهار داشت: نظارت و رسیدگی برعملکرد و تراز مالی اتاق های اصناف و اتحادیه های استان در دستور کار قرار گرفته و تشدید می شود و به صورت مستمر فعالیت آنها توسط اتاق های اصناف و کمیسیون های نظارت استان و شهرستان با حساسیت بیشتر رصد خواهد شد.
وی با بیان اینکه وظایف کمیسیون نظارت فقط رسیدگی به شکایات صنفی و بررسی تخلفات صنفی نیست ، افزود : در کمیسیون نظارت با مشارکت اعضای قانونی باید برنامه ریزی و سیاستگذاری های نوین با توجه به شرایط روز بازار اتخاذ کنیم و در این راستا اهرم ها و شیوه های مختلفی را پیش بینی تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.
وی خاطرنشان کرد : این روند باید به صورت پیشگیرانه ادامه یابد و ثبات و آرامش در بازار حکمفرما شود.
دلق پوش بر لزوم ایجاد تحول ویژه با استفاده از ظرفیت قانونی و خرد جمعی در حوزه اصناف تاکید و بیان کرد: در شهرستان لاهیجان همایشی با حضور تمامی رئیسان اتاق های اصناف و رئیسان ادارات صنعت معدن تجارت شهرستان های گیلان با هدف تشریح ظرفیت های قانونی و ایجاد هم افزایی در وضعیت اصناف استان و بازار تشکیل خواهد شد که امیدوارم با استفاده از تجارب مختلف و تضارب آرا نتایج مطلوبی از این همایش حاصل شود.
رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان ورود برخی افراد غیر متعهد و ناکارآمد در فرآیند انتخابات اتحادیه ها را موجب بروز مشکلات عدیده در امور صنفی عنوان و تصریح کرد: فرآیندها قبل از انتخابات باید کارشناسی و قانونمند و با نهایت دقت و نظارت انجام و از ابتدا از ورود افراد بی اطلاع از قوانین صنفی و کم سواد جلوگیری شود.
دلق پوش اضافه کرد: رئیسان ادارات صنعت معدن تجارت شهرستان ها و اتاق های اصناف استان با توجه به حساسیت موضوع انتخابات اتحادیه ها بایستی بر اساس آیین نامه و قوانین صنفی بسیار هوشمندانه نسبت به برنامه ریزی انتخابات برنامه ریزی کنند و در این مورد لازم است از ظرفیت نائب رئیس اتاق اصناف ایران در گیلان استفاده واین ظرفیت در عملکرد اتاق اصناف و سایر شهرستان ها تجلی و شکوفا شود.
دلق پوش در ادامه اصلاح روند انتخابات را برای حضور افراد آگاه و متعهد در مدیریت اتحادیه ها ضروری دانست و گفت: آزمون قوانین و آیین نامه های صنفی از افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند ، انجام تا از انتخابات افراد ناکارآمد در راس اتحادیه ها و اتاق های اصناف پیشگیری شود و در واقع به نحو شایسته باید صلاحیت ها بررسی و افراد کارشناسی و ممیزی شوند.
۱۰۲ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است .
۷۲۹۶ /۶۰۳۰


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads