کد خبر: 179779 - تاریخ: شنبه، 8 دسامبر 2018 - 09:08

مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان:

به استارت‌آپ‌ها تسهیلات اعطا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: در راستای حمایت از فعالان و شرکت های نوپا ، از محل وام وجوه اداره شده تسهیلاتی به شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها اعطا می‌شود.

به گزارش خوبان، : فرزاد توکلی گفت :کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها بر خلاقیت و نوآوری و در تمامی حوزه ها شکل می گیرد و مختص حوزه فناوری اطلاعات نیست.
وی تصریح کرد: طی سال های اخیر با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، زمینه مناسبی برای توسعه خدمات در تمامی بخش ها و همچنین شکل گیری کسب و کارهای نو و خلاقانه فراهم شده که از آن جمله می توان به تاکسی های اینترنتی یا پخت غذاهای خانگی و اتصال آن به بازار از طریق فناوری اطلاعات اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به فعالیت تاکسی های اینترنتی در شهر رشت ادامه داد: این امر شاید به ظاهر تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی باشد، اما تهدید نیست بلکه فرصتی است تا آنها خودشان را به این فناوری ها مجهز کنند. 
وی تصریح کرد: فضای مناسبی برای کسب و کارهای نو بوجود آمده و در شرایط فعلی بهترین و پرسودترین کسب و کارها ، کسب و کارهای اینترنتی هستند.
به گفته توکلی، کسب و کارهای اینترنتی به‌دلیل کم هزینه بودن و امکان فروش در سراسر ایران، با رشد بسیار زیادی روبرو شده و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری کسب و کارهای سنتی از فناوری ها و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کسب و کارهای سنتی در صورتی که خود را به فنآوری مجهز نکنند، محکوم به شکست بوده و به تدریج محو می شوند و برای ورود به حوزه کسب و کارهای نو ابتدا می توان از کارهای کوچک شروع کرد و با بهره گیری از خلاقیت، آن را توسعه داد.
توکلی خاطرنشان کرد: انتظار این است تمامی بخش ها برای رشد کسب و کار و خدمات با مجموعه فعالان ICT ارتباط نزدیک داشته باشند چراکه اقتصاد دیجیتال از حوزه فناوری اطلاعات کسب می شود و کسی که ایده ای داشته باشد، می تواند با استفاده از زیرساخت های فراهم شده از این ظرفیت ها بهره بگیرد.
به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ در حال حاضر بیش از سه میلیون و یکصد هزار نفر در استان سیم کارت تلفن همراه دارند و ۱۲۵ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت و ثابت و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ روستا نیز از اینترنت نسل جدید برخوردارند .

انتهای پیام/۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads