کد خبر: 179669 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 دسامبر 2018 - 17:16

خوبان خبر از جلسه شورای اداری لشت نشاء گزارش می دهد:

فرماندار رشت: بنیاد مسکن ۲۲ پروژه را در قالب عمران روستایی در لشت نشاء اجرا می کند / جبار کوچکی نژاد: یکی از مشکلات بخش لشت‌نشاء زمین‌های وقفی است

فرماندار شهرستان رشت گفت: بنیاد مسکن تعداد ۲۲ پروژه را در قالب عمران روستایی اجرامی کند که میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار را از آن خود نموده است.

به گزارش خوبان خبر،  فرماندار شهرستان رشت ، در جلسه شورای اداری بخش لشت نشاء که با حضور آیت ا…. فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در استان ، برگزار شده بود ، با اشاره به خدمات بی نظیر انجام شده درسالهای پس ازانقلاب اسلامی ، تصریح نمود: خدماتی چون بهسازی وتوسعه راه های روستایی ، معیشت مردم، عمران شهرها و روستاها، برق، اب، ارتباطات و سایر خدمات عمومی که به مردم ارائه شده بسیارارزشمند بوده است .

میرشمس مومنی زاده ، در ادامه افزود: به عنوان مثال در سال جاری در بخش لشت نشا، تعداد ۵۶ پروژه با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در دست اجرا است، که ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن به روستاها تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان رشت همچنین ابراز کرد: بنیاد مسکن تعداد ۲۲ پروژه را در قالب عمران روستایی اجرامیکند که میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار را از آن خود نموده است.

وی سهم اعتبار تخصیص یافته به اداره راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای را ۲ میلیارد تومان در ازای تعهد انجام ۱۰ پروژه در لشت نشا دانست و تصریح نمود: همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان با استفاده از اعتبارات ملی به چند پروژه بزرگ و ارزشمند اختصاص یافته که پروژه تامین آب زراعی ، با هدف برخورداری یک هزار هکتار از اراضی بخش لشت نشا از آب زراعی تا پیش از پایان سال و پروژه ی عظیم سد لاستیکی با۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ازجمله آنهاست. 

 

 مومنی زاده ماحصل اجرای پروژه های مذکور را بهبود اقتصاد و معیشت مردم در این بخش دانسته و افزود: خدمات انجام شده و در حال اجرا قابل توجه بوده ، اماطبعا استحقاق مردم، فراتر از این هاست و این مهم جزبا تلاش جمعی همه ی مسئولین ، کارگزاران و مردم عزیز حاصل نمی شود.

“اوقافی بودن” زمین از مشکلات اساسی مردم منطقه لشت‌نشاء شهرستان رشت است

جبار کوچکی‌نژاد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بخش لشت‌نشاء جاده دسترسی خمام به لشت‌نشاء است اظهار داشت: مقدمات کار برای اجرای این پروژه در حال بررسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کمربندی شهر لشت‌نشاء می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی این شهر را حل کند افزود: ایجاد راه مواصلاتی مناسب بین زیباکنار و لشت‌نشاء بر روی گردشگری شهر لشت‌نشاء تاثیرگذار است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه خشکسالی یکی از مشکلات اساسی کشاورزان این منطقه است ابراز داشت: بخش لشت‌نشاء بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کانال‌های فرعی و آب برگردان‌ها روی مشکل کم‌آبی منطقه تاثیر‌گذار هستند خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بخش لشت‌نشاء زمین‌های وقفی است.

رئیس کمیته امداد لشت‌نشاء نیز در این نشست با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۴۲ خانوار در این بخش تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند اظهار داشت: کمیته امداد تا سال ۹۵ در بخش لشت‌نشاء به‌صورت مستقل عمل نمی‌کرد.

فرج خسروی با اعلام اینکه ۳۰ واحد مسکونی به کمک سپاه پاسداران در سال ۹۶ برای محرومان ساخته شد افزود: ۱۹ واحد مسکونی از طریق اعتبارات سازمان برنامه و بودجه برای محرومان لشت‌نشاء ساخته شد.

رئیس کمیته امداد لشت‌نشاء با اشاره به اینکه در سال ۹۷ به کمک سپاه قدس استان گیلان ۳۰ واحد مسکونی برای محرومان ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: همچنین برای ۱۱۶ نفر در این بخش شغل ایجاد شد.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads