کد خبر: 179568 - تاریخ: چهارشنبه، 5 دسامبر 2018 - 09:21

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبرداد:

۱۵۰میلیارد ریال به اجرای طرح های آبخیزداری گیلان اختصاص یافت

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر،  محمدباقر رفعتی اظهار داشت: این اعتبار امسال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت و برای اجرای ۴۰ طرح آبخیزداری هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها در مناطق جنگلی شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، رودبار و سیاهکل اجرا می شود.
وی یاداور شد: امسال ۵ طرح از این طرح های آبخیزداری در شهرستان های رودسر، رضوانشهر و رودبار اجرا شده است.
این مسئول آبخیزداری منابع طبیعی گیلان در ادامه، کنترل سیلاب، تغذیه سفره های زیر زمینی، افزایش آب چاه ها و قنات ها، توسعه کشاورزی و افزایش پوشش گیاهی را از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری برشمرد.
*آبخیزداری (Watershed Management)، علم و هنر برنامه‌ریزی مستمر و انجام اقدام‌های لازم برای مدیریت منابع حوضه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک محسوب می شود. به عبارت دیگر آبخیزداری طراحی و مدیریت حوضه به منظور حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی با توجه ویژه به منابع آب و خاک است که می‌تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
۶۰۳۰

انتهای پیام /* 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads