کد خبر: 179561 - تاریخ: چهارشنبه، 5 دسامبر 2018 - 09:02

دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، مرکز پردازش اطلاعات دارو و تجهیزات کشور

دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سوی سازمان غذا و دارو، به عنوان مرکز پردازش اطلاعات دارو و تجهیزات کشور، انتخاب شد.

به گزارش خوبان، زهرا حصاری سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به دنبال طراحی، ساخت و بهره برداری از سرویس نرم افزاری خرید متمرکز دارو و تجهیزات مصرفی (سیماد درفک) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعلام آمادگی این دانشگاه در تهیه و تامین زیرساخت‌های سخت افزاری (سرور) مورد نیاز، سازمان غذا و دارو کشور، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به عنوان هاست سرویس نرم افزاری خرید متمرکز دارو و تجهیزات مصرفی کشور انتخاب کرد که با انجام این امر، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز پردازش اطلاعات دارو و تجهیزات کشور، می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طراحی و ساخت سامانه یکپارچه مدیریت خرید ارزی و ریالی دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: دریافت درخواست‌های بیمارستانی تحت پوشش به صورت الکترونیکی، امکان اتصال به HIS بیمارستان ها، نظارت بر موجودی انبار‌های دارویی و استوک بخش‌های بیمارستان‌ها و امکان مدیریت درخواست‌ها بر اساس روند مصرف و میزان موجودی، از جمله مزایای این سامانه است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بهبود نظارت، کاهش زمان انتظار خدمات، کاهش میزان هزینه‌ها و ارایه خدمات در بستر الکترونیک از مزایای استقرار سامانه مدیریت متمرکز خرید دارو و تجهیزات، است.

هاست (Host) به معنی میزبان است و به محیط مجازی اطلاق می‌شود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده و ممکن است بر روی یک سرور، بیش از ۵۰۰ سایت میزبانی شود و تعداد سایت‌های روی یک سرور به قدرت پردازنده و رم و فضای سرور و همچنین میزان استفاده وب سایت‌ها از این منابع، بستگی دارد.

انتهای پیام/آ
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads