کد خبر: 179388 - تاریخ: شنبه، 1 دسامبر 2018 - 16:53

مدیرکل بهزیستی گیلان:

۴۲ هزار معلول گیلانی تحت پوشش بهزیستی/ مستمری ماهانه ۳.۵ برابر شد

مدیر کل بهزیستی گیلان از افزایش ۳.۵ برابری میزان مستمری ماهانه مددجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: ۴۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت در پیش بودن روز جهانی معلولان که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۴۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند، اظهار کرد: از این تعداد طی سال گذشته ۱۱ هزار معلول و ۶ هزار آسیب‌دیده اجتماعی از سازمان مستمری دریافت کرده اند.

پارسی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی گیلان در لیست انتظار دریافت مستمری بگیران هستند که بتدریج به این آمار افزوده می‌شوند.

وی افزود: از فروردین امسال با اجرای قانون حمایت از معلولان و از محل اعتبارات هدفمندی، مستمری ماهیانه مددجویان سازمان بهزیستی اعم از معلولان و آسیب‌دیدگان به صورت تدریجی تا ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۸۹۰ نفر از این اداره کل مستمری‌ دریافت می کنند، گفت: این درحالی است که هنور ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفری که در لیست انتظار قرار دارند نمی توانند از دریافت مستمری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری دولت در قانون جامع حمایت از معلولان برای حمایت از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید است، تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران بهزیستی گیلان نسبت به کل افراد تحت پوشش کمتر بوده که این مسئله یکی از دغدغه‌های بهزیستی است و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

کد خبر 4472887

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads