کد خبر: 179359 - تاریخ: شنبه، 1 دسامبر 2018 - 09:00

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان:

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ممنوع است

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه برای حفظ اراضی استان، تغییر کاربری ممنوع است گفت: ازنظر اجتماعی عدم وجود کار و عدم‌حمایت از کشاورزان، مبنا دور زدن قانون نیست.

به گزارش خوبان، مجید الهیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احقاق حق، انتظار مردم از دستگاه قضایی است اظهار کرد: ایجاد امنیت و آسایش نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان با مسئولان است.

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی افزود: در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط‌زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود، ازاین‌رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‌که‏ با آلودگی‏ محیط‌زیست‏ یا تخریب‏ غیرقابل‌جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه برای حفظ اراضی استان، تغییر کاربری غیرمجاز ممنوع است گفت: ازنظر اجتماعی عدم وجود کار و عدم‌حمایت از کشاورزان، مبنا دور زدن قانون نیست.

الهیان با اشاره به اینکه دغدغه چندساله دادگستری حفظ بیت‌المال و رسیدگی سریع به تخلفات تغییر اراضی است بیان کرد: دادستان‌های ما به‌طورجدی پیگیر موضوع تخلفات تغییر اراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به شکایات طولانی نیست تصریح کرد: در استان ما از زمان تشکیل پرونده تا نتیجه رسیدن خیلی طولانی نیست و بررسی گزارش‌ها و تشکیل پرونده‌ها در زمان خیلی کوتاه انجام و غیرقابل گریز است.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان گفت: تغییر کاربری برای بار اول جریمه دارد و جریمه آن پرداخت یک یا سه برابر بهای کاربری جدید است و علاوه بر تخریب بنا، شش ماه تا یک سال نیز حبس دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads