کد خبر: 178774 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 نوامبر 2018 - 11:49

استاندار گیلان در مسیر عبور آزمایشی قطار قزوین به رشت:

به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت قطار در گیلان هستیم | رئیس جمهور راه آهن گیلان را رسما افتتاح می‌کند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر جابجایی مسافر باید حمل و نقل بار از طریق راه آهن مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه حمل و نقل ریلی در استان هستیم.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در حاشیه عبور آزمایشی قطار از قزوین به رشت که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین معاونین وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی صورت گرفت، اظهار داشت: امروز روزی به یادماندنی و فرخنده برای مردم گیلان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در گیلان، افزود: پس از سال ها انتظار، پروژه قطار در استان به ثمر رسیده و مراحل اجرایی و ریل گذاری به اتمام رسیده است.

استاندار گیلان عنوان کرد: قطار حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور در گیلان رسما افتتاح می شود.

سالاری تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا قبل از ایام عید نوروز امکان حمل و نقل مسافر از طریق قطار در گیلان فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کارکرد شبکه حمل و نقل ریلی در زمینه حمل بار، خاطرنشان کرد: برای استفاده از راه آهن استان در این بخش، باید خط ریلی به انزلی و آستارا متصل شود که هم اکنون پیمانکار در سه قطعه به طول بیش از ۴۰ کیلومتر مشغول کار است.

وی ادامه داد: فردا با حضور مقامات کشوری، مشکلات راه آهن رشت- انزلی در بازدید میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

سالاری در ارتباط با اتصال راه آهن گیلان به آستارا نیز گفت: تحقق این امر کمک شایانی به حمل و نقل کالا از طریق راه آهن استان می کند.

وی با بیان اینکه با اتصال به آستارا، راه آهن گیلان به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می شود، یادآور شد: برقراری این خط ریلی امکان اتصال به کشورهای حاشیه خزر و اروپا را فراهم می آورد.

استاندار گیلان از جمله مزایای بهره برداری از قطار در استان را کاهش بار ترافیک در جاده ها و رونق گردشگری دانست و افزود: با توسعه گردشگری، بخش خدمات نیز رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای افتتاح راه آهن قزوین – رشت یکهزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد، گفت: به نرخ امروز، برای این مسیر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

سالاری برآورد هزینه خط ریلی رشت- آستارا را حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این خط ریلی کارکرد استانی و ملی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خط ریلی رشت_ آستارا پروژه ای پر هزینه تر است که اجرای آن نیز زمان بیشتری احتیاج دارد، اضافه کرد: تامین مالی برای اجرای خط ریلی رشت_ آستارا انجام شده است و عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود.

 

 

انتهای پیام/۸۵۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads